Viser søkeresultater 1 til 10 av 136
Threaded View
-
04-12-07, 08:43 #31
Hei alle tre og tusen takk for svar! Det betyr veldig mye for meg å få hjelp av dere!

Lie: Jeg er enig i at legen tok bort litt vel mye Levaxin, men det var fordi jeg sleit med hypersymptomer pga doseøkning+p-pilleslutt. Jeg måtte gå to dager uten medisin (for å få den forhøyede dosen ut av kroppen) og deretter starte på den nye (lave) Levdosen pluss Lio. Endoen sa at vi måtte nok øke Lev senere. Det første jeg merket av Lio var en deilig varme, spesielt i armene men også i resten av kroppen. Kunne stå ute i kulden uten å skjelve som en gal. De første par dagene med Lio var altså herlige, men deretter fikk jeg hypersymptomer (eller hva man skal kalle det). Nå er det roligere igjen og jeg merker ikke så mye til det (bortsett fra sinneproblematikken da) og begynner å føle meg litt hypo igjen. Det flotte er at hukommelsen er delvis tilbake da! Tror kanskje løsningen blir å øke Lev, har tatt enda flere blodprøver idag og har telefonkonsultasjon med endoen neste uke. Jeg har helst lyst å fortsette med Lio pga av det du sier om å sikre at alle celler får nok T3. Jeg må bare finne en dose hvor jeg er verken hypo eller furie (håper løsningen er mer T4!)
Bittebitt: Skjønner ikke helt det du skrev, begynte du på Lio selv om du hadde en FT3 over referansegrensen? Eller er 3,5 nedre grense kanskje - da er det jo veldig forståelig. Ang. det med bikkja så hadde den fått stor forståelse fra meg. Vi kunne jo ha gått rundt og bjeffet aggressivt sammen
n`Finn: Jeg er så enig med deg ang. at man må prøve å herme etter kjertelens opprinnelige produksjon mest mulig. Konklusjonen for meg må vel være å få FT4 opp på et "normalt" nivå for meg slik at jeg får produsert mest mulig T3 selv, men jeg vil også prøve å fortsette med Lio siden jeg har merket så god effekt på bl.a. hukommelsen og varmeproduksjonen. Jeg må bare finne en dose der jeg ikke oppfører meg som ei illsint bikkje ;)
Igjen, tusen takk for svar alle tre, det varmer (nesten like mye som Lio)
Klem fra LiljeAutoimmune sykdommer:
-Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
-Cøliaki siden ca 2001
-Vitiligo

Svar med sitat

Bokmerker