Hei Lilje

Jeg håper ikke du gir opp Lio, du har jo merket god effekt av det slik du skriver tidligere i denne posten. Nå har jo T4 dalt veldig, og det tror jeg den automatisk gjør når du begynner med Lio. Vet ikke hvorfor, tror Nora har skrevet noe om det tidligere. Så det med å ta vekk så mye av Levaxin når du starter med Lio synes jeg er helt på jordet. Mulig at man skal ta vekk litt, men ikke mye. Jeg startet med Lio midt i juni og merket etter noen dager en bedring i psyken pluss av jeg har blitt mye varmere. Vi har faktisk senket innetempen med flere grader (ned til det vanlige mennesker vil kalle normalt nivå).

Sånn for å sammenligne kan jeg fortelle at jeg nå tar 10µg mer Levaxin per dag enn jeg har gjort de tre foregående årene. Jeg har funnet ut at den TSH'en jeg holdt meg på ved bruk av bare Levaxin var for høy. Den lå mellom 1 og 2 (1,2 - 1,9). I ettertid har jeg funnet ut at jeg har gått underdosert i to og et halvt år.

Jeg får ikke noen reaksjon på Lio sånn umiddelbart slik som du gjør. Det eneste kan være at jeg kanskje blir litt varmere enn vanlig
TSH er vel ikke viktig når du tar Lio, T3 er viktig å følge med på da.

Det er fint at du ikke startet med antidepressiva tidligere, men var klar på at det problemet tilhørte stoffskiftet og ikke noe annet.

Håper du finner ut av dette og kommer tilbake til 'normale tilstander'. fra Lie

Og kjære n'Finn : Kan ikke du spesifisere dette med at de som tar Levaxin ikke trenger Lio hvis de kan unngå det. Jeg får ikke dette helt til å stemme. Både når det gjelder det som skjer i produksjonen i kroppen og det vi merker konkret når vi inntar det.
Det er jo slik at det er positivt at man får tilskudd av T3 når man tar Armour. Hvorfor er ikke det positivt når man tar syntetisk medisin? Se bort i fra forskjellen mellom det naturlige og det syntetiske. Jeg har fått med meg det ser du, men jeg skulle ønske å vite svaret på dette spørsmålet, derfor håper jeg du tar deg tid til å svare på det. fra Lie