Hormoner virker jo ikke før en har nok av dem så når en prøver en av dem må en vente med å bedømme resultatet til en har hatt en full dose en stund.
Ellers har jeg min egen "filosofi" som passer best for meg når det gjelder hvordan man finner sin "full dose".
Jeg fant aldri "min dose" ved hjelp av blodprøver. Det jeg fant var legens. Og så lenge jeg rettet meg etter blodprøver trodde jeg jo at jeg var på rett dose. Legen sa jo det, men den passet ikke meg.

Jeg slapp meg løs og økte forsiktig. Jeg var oppe i det dobbelte i mange måneder. Jeg stoppet økningen når jeg fikk hjertebank og gikk litt ned og var der i mange måneder. Ved årsskiftet merket jeg plutselig at det var for mye og nå er jeg nesten nede på en normal dose igjen, men føler meg bedre.
Jeg har jo ikke hatt den så lenge, men den virker stabil og ustabilitet har vært et problem for meg.

Det kan være flere veier til Roma.
Det kan være at noen trenger en høyere dose for å jage igang systemet igjen - det kan være at noen ikke trenger det.
Poenget mitt er at vi er forskjellige og jeg tror ikke at et ensrettet normalisert system som det helsevesenet tilbyr pr.dato passer til alle.
Noen vil ikke finne sin dose på den måten - og hvordan vet du at det er derfor du sliter ?