Side 3 av 4 Først 1234 Siste
Viser søkeresultater 21 til 30 av 39
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

. Resultatet var vel ikke så veldig overraskende,følte veldig sterkt bedring de første ukene med lio så gikkdet gradvis nedover,føler meg lik nu som før jeg starta med lio,og da kjenner man seg selv godt,for det er jo det blodprøvene også indikerer ,sant.Nora kor mye tør æ øke lev til og begynne med

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

25, kanskje med mindre du er veldig følsom og pleier å øke med halvparten? Hos meg gikk jo ft4 straks ned, gjorde d vel hos deg og...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

25 om dag eller ukesdose. e veldig følsom og tror nok det beste er å ta det slowly. takker for god respons det betyr så masse med litt feedback,selv om ingen av oss er leger.men vi har jo sjansen til å lufte ideer og kanskje en god magefølelse for hva som er riktig for hver av oss.God natt

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ta det ennå mer sakte, da. Det fins 50-og 25-µg tabletter tror jeg.
    http://www.legemiddelsiden.no/default.a ... &IOID=4188

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

Hei dere alle sammen.Har nu brukt lio i 8 mnd,siste blodprøver tatt11.sept -tsh-3.69 t4-11 t3-3.3...
    økte levax m 25 i uka,fikk umiddelbart hypersymt. gikk over etter noen dager. Så dagens opdatering frys,vonde muskler,ledd etter husvask i går,må også strekke hals bakover når jeg ligger for det blir ubehagelig ellers. og selvfølgelig den ekle deppe følelsen......for ikke å snakke om firdobble øyelokk.

Nora fikk rett må nokk opp i 100 lev om dag,pluss de 10 lio.De siste ukene har jeg stått på 100 lev i 5 d, og 75 lev i to d,og selvfølgelig de 10 lio om dag... Ganske utrulig kor ømfintelig systemet i kroppen er..

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja, dosen må stemme veldig godt os mange....mens andre trenger bare sånn omtrentlig ft4 og ft3 et sted i øvre halvdel.
    Jeg klarer meg ikke med ft4 og ft3i nedre halvdel, har prøvd (for å få opp TSH...).
    Vet om en som en vet om på thyroid.about.com forumet, hun trenger 100µg t4 pluss 15 milligram Armour 2x i uken, ikke oftere.
    Vet ikke hva prøvesvarene hennes er.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei
    Det er ikke så rart at du er dårlig med de prøvene der. Har du ikke tatt blodprøver siden 19.april da? Prøvene dine har jo gått feil vei siden da.

Og hvis du skal opp i 100µg per dag vil du ligge 225µg under det du gikk på per uke før du startet med Lio, og det er ikke sikkert det er høyt nok. Jeg ville i alle fall ikke stoppet der uten videre.

Jeg startet på Lio i juni og bruker nå mer Levaxin enn jeg gjorde tidligere. I tillegg tar jeg 2 x 10 Lio per dag. Grunnen til at jeg tar mer Levaxin nå er at jeg var underdosert tidligere. Jeg hadde en TSH mellom 1 og 2 og det var for lavt for meg.

fra Lie

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg måtte også opp i levaxin-dose etter start med liothyronin.
    mange på nettet forteller om sånt.
    Det er fordi ft4 går ned etter at amn begynner på liothyronin.
    Dayan har skrevet en artikkel om det i http://www.hotthyroidology.com/ fordi endokrinologene ikke har vært obs på det. han og andre i Bristol hadde jo som kjent en studie med kombibehandling og ft4 gikk ned hos foesøkspersonene. det kunne vi på nettet fortalt ham før de startet studien.
    (hørt detaljene fra en av hans pasienter. Han behandler dem med kombibehandling.)
    http://www.hotthyroidology.com/editorial_135.html

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Indre Troms
    Meldinger
    240

Standard

takk for svar dere. Har allerede bestemt meg for å øke til 100 lev om dag+10 lio. kor lenge bør jeg vente før jeg eventuellt øke mer.meeeeget overfølsom.Det positive oppi alt det her e at nu kjenne æ godt forskjellen mellom hyper og hypo. trur n`Finn nevnte kløe i øyebryn for hyper følelse hos han,men hos meg klør jeg over hele kroppen nu når jeg er så hypo :evil:

Side 3 av 4 Først 1234 Siste

Lignende tråder

1. Dokumentasjon på T3+T4 kombinasjonsbehandling ???
    Av Joni i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 3
    Siste melding: 28-10-07, 21:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn