Sitat Opprinnelig skrevet av hønemor Vis post
Hei Anisa!

Tusen takk for godt svar og mange gode tips. Synes du er flink til å svare
Blir veldig glad for det
Mange tak hønemor

Dog ikke hurtig nok til at svare nogen gange.

Lyder meget godt med din pige. Hvad du har brug for, kan du spørge om her eller i familien. Det kan næsten ikke blive bedre, synes jeg.

Som du svarer nu, når du er langt fra rask nok - lover meget godt for fremtiden, hønemor. Når du kan være så givende nu, tør jeg ikke skønne (nok) om hvor meget du vil have at dele ud af, når du får styr på sygdommen. Helt raske bliver vi nok ikke, men gerne så tæt på som muligt. Det vil sikkert ske, når du allerede nu er så god til at lytte og overveje selv. Ikke alle er så heldige, at have denne egenskab og det er så positivt at opleve, at hypothyreosen ikke altid æder op den gode personlighed hos den syge.

Når det er sagt, så har jeg dog en bemærkning om soyamælk. For det første er soya "goitrogen". Det betyder at den er belastende for skjoldbruskkirtlen hos stofskiftesyge. Du kan måske se nærmere i denne tråd: Stoffskifte og vitaminer, mineraler og kosthold. For det andet - er alle mælkeerstatninger for voksne på marked (så vidt jeg ved) hvis ikke goitrogene, som soya, så fulde af kulhydrater, af den hurtige type. Heller ikke det er godt for stofskiftesyge. Det ville være allerbedst hvis man kunne finde andet at drikke i stedet, som gode urteteer, hvit te eller grøn te fra Japan (indeholder ikke fluor) eller rent vand uden kulsyre. Jeg ved godt at det lyder ikke så velsmagende, men der er ikke så meget at vælge imellem, hvis det skal hjælpe når man har hypothyreose.

Hvad angår Bio-Oinon Q10 så er den på 30 mg pr kapsel, går jeg ud fra. Et par kapsler et par gange om dagen, til lidt mad, vil begynde at arbejde for dine muskler inkl. hjertemusklen. Det er meget vigtigt, og særlig når man er på statinerne for kolesterol. Jeg hader bare den medicn, men kan ikke tillade mig at opfordre nogen til at smide den væk. Jeg fatter ikke, at lægerne skriver statiner til stofskiftesyge, da kolesterolet altid falder igen "af sig selv" når stofskiftesygdommen bliver velreguleret.

Så længe kolesterolet er højt, er dette tegn på at stofskiftesygdommen ikke er velbehandlet. Det er der at lægerne burde rette deres opmærksomhed. Ikke på receptblokken. Øv.

Jeg vil blive glad for, hvis du gider skrive om hvordan det går hen ad vejen. Man kan aldrig lære så meget som af at læse om andres erfaringer. Og med din positive indstilling, kan det næsten kun gå godt, selv om det vil tage tid. Det tror jeg på.