Glemte tidligere at sige ” hej igen til alle” (længe siden jeg har skrevet på forummet)

Personligt står jeg ikke og mangler Armour og lign. Derfor kan man godt undre sig!
Af tilfældige årsager havnede jeg pludselig i en hvepserede på danske netdoktor, hvor der åbenbart længe har været hed debat om ændring af den danske Eltroxin (syntetisk T4)! Der har været megen medieomtale om dette i Ekstra bladet, http://ekstrabladet.dk/tema/eltroxin/ som også har medført andre diskussioner ang. stifskiftepatienters manglende tilfredshed med lægerne/behandling - dog mest om "ny Eltroxin".
Jeg kunne så ikke dy mig med, lige at minde dem om Armour og lign., og så opdager jeg, at også Armour er blevet ændret! Det er da for det første underligt, at flere fuldstændige forskellige stofskiftemedicin produkter pludselig ændres - samtidig!
Jeg har ikke sat min ind i indholdsstoffer, så det kan godt være jeg kommentere ud fra ”et overfladisk synspunkt”, men jeg forstår simpelthen ikke, der bliver ændret på noget hvis det ikke bedres - stofskiftepatienter er vel ikke forsøgsdyr!? F.eks. virkede Eltroxinen ikke optimal for mange i forvejen, men ved at ændre den, har selv dem, der har være tilfredse og symptomfri i årevis, pludselig alvorlige symptomer!

Som du skriver Hansen, er det også nødvendigt, at ting udvikler sig, for at blive bedre, men vel ikke hvis et produkt virker upåklageligt - og en ændring kun er i negativ retning!
Jeg står uforståelig overfor, at det kan være lovligt at ændre en medicin, uden at give information herom - igen det virker som patienterne uforvarende bliver brugt som forsøgsdyr.

Som jeg forstår denne tråd, drejer det sig om at skaffe naturlig thyroxin (Armour m.v.) og ud over de p.t. nuværende (forhåbentlig) problemer med vel først og fremmest Armour, vil jeg lige minde om, rådene stadig afhænger af, hvilket land man sidder i, samt overskuddet til at benytte rådene. Det kan virke meget overskueligt for mange – her iblandt "nybegyndere" f.eks. det at importerer. Jeg har været i kontakt med en del, der gerne vil have Amour, men opgiver, da de ikke kan overskue det, og andre tør heller ikke stå alene - uden læge.

Dette "oprør" p.g.a. ændring af den hidtil eneste stofskiftemedicin i Danmark, har ført til at mange læger/endo´er/hospitaler har skaffet udleveringstilladelser til først og fremmest "Euthyrox" (som åbenbart mange har det meget bedre med, end den gamle formular af Eltroxin).
Mange læger i DK kendte endog ikke til ændringen i medicinen, men fik oplysningerne fra deres patienter ,og denne massive reaktion fra patienterne, har alligevel gjort, lægerne ikke har kunnet sidde patienterne overhørig. Kunne det ikke tænkes, de er blevet lidt mere lydhøre (måske en anelse ydmyg), og vil udskrive Armour, hvis man optræder bestemt! I forvejen er der jo nogen, som her f.eks. Rexen´s læge, der er villig. Så mangler man jo bare oplysning om et godkendt sted, lægen kan udstede recepten til/bestille.

Jeg håber, det vil være muligt igen at købe naturlig thyroid (Armour) i Tyskland, for da jeg endelig fandt dette apoteker i Flensborg, gik det enkelt og ganske gnidningsløst for mig, fordi, selvfølgelig, også min endokrinolog var villig til at udskrive det til mig.

Så jeg forstår ganske enkel ikke, hvorfor Rexen/du vil finde læge i Tyskland, Beligen, m.v., nå hendes/din egen læge vil hjælpe hende/dig.