Takk for svar

Anisa: Sant som du sier, det er ikke lenger subakutt.. Jeg tenkte mer på om noen kjenner til/ har erfaring med at subakutt tyreoiditt kan føre til permanent lavt stoffskifte. Men har jo også forstått at subakutt tyreoiditt er en sjelden sykdom.

Jeg har fått prøvesvar for ca to år bakover. Har snakket med legekontoret i dag, og de skal sende meg for fem år tilbake i tid, eller fra da jeg ble syk.

Jeg har kun vært hos min fastlege. Ja, jeg stoler på ham, men veit jo ikke om han har mest kunnskap om stoffskiftesykdommer. Har jo et inntrykk av at mange fastleger ikke vet mye om akkurat det.

n'Finn: På de prøvesvarene jeg allerede har fått så kan jeg ikke se at det noen gang er tatt anti- TPO og TRAS. Er dette noe som man vanligvis må be om?

I forhold til forhøyet ferritin så har jeg kikket på den siden du henviste til. Mine prøver ligger jo ikke veldig høyt over referanseverdien (10-110). De ligger på rundt 140, litt over litt under. Men dette sier meg jo ingenting.

Jeg har jo prøvd å lese litt om hvilke andre prøver som man bør kikke på, men synes det er mye å prøve å skjønne.

Saga