Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
Jeg husker jeg leste for flere år siden om foreberedelsene, og at de søkte etter deltagere, osv. Jeg ventet og ventet på resultatene i flere år, og nå er den ferdig.

deltagerne måtte være uten skjoldbruskkjertel, og hav ært stabile på dosen thyroxin i noen måneder, muligens minst to.
Hvis det er den danske undersøgelse du mener, nora, mener jeg at huske noget om, at undervejs i den var der meget snak fra lægeverdenen på Herlev om, at det skulle være ikke særlig effektivt at give patienterne tilskud af T3... Det virkede simpelthen ikke, sagde de dengang midtvejs. "Forskerne" har reduceret patienternes T4-tilskud og gav dem så tilskud af T3. Det gik så ikke så godt dengang, mens jeg læste ellers alle vegne (i udlandet selvfølgelig) at man netop IKKE skulle reducere T4, hvis patienterne skulle opleve markant forbedring ved T3.

I det hele taget forstår jeg ikke Herlev spilder penge på en undersøgelse, når tilsvarende foreligger så mange andre steder i verden, i forvejen. Man skulle tro at danskerne er anderledes bygget og har en anden biologi end resten af menneskeheden. Hvorfor ellers spilde penge på at opfinde Columbus Ægget forfra igen + påføre en masse syge unødigt besvær og lidelser.