Viser søkeresultater 1 til 10 av 39

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Mine og min datters blodprøver

Sitat Opprinnelig skrevet av hønemor Vis post
    Tusen takk for så utfyllende svar, god informasjon og mange linker Det setter jeg stor pris på. Ja jeg synes dette med kostendring er vanskelig.
    Tusind tak selv, hønemor

Jeg kan ikke svare i dag, som dit indlæg fortjener, men vender tilbage snarest. Lige nu vil jeg kun sige til dig, at alle de plager med hunger = lavt blodsukker osv. du beskriver, næsten 100% sikkert stammer nemlig fra sukker og andre hurtige kulhydrater. Og hver gang du føler at tanken og handling mod en omlægning af spisevaner er svær, kan du også tænke på din datter, som vist også er i stofskiftesyg (?).... Der er intet i denne verden, som lærer og påvirker vores børn bedre end vores eget eksempel. Vel at mærke hvis vi er rimelige mennesker med respekt og retfærd for vores børn. Så, når det føles svært og hårdt, tænk på, at det ikke er "kun" du, men også dit barn og din mand... der jo selv udviser interesse (stort tillykke med det) og derigennem kan hele familie vende tingene mod både bedre helse og bedre behandling for dig for din sygdom. Jeg lover dig, at det ikke vil vare længe før dit sukkerhunger forsvinder.... Bare læs hvad f.eks. Carro har skrevet i sine tråde om både kostomlægning, og om sit kolesterol som faldt efter at hun stoppede med den fedtfattige kost, og meget mere.

Jeg vil meget gerne anbefale dig overveje en tilmelding i Foreningen kostreform ved overvekt og sukkersykdommer (KOS). Jeg har hørt meget godt om foreningen og de endda afholder kurser i kostomlægning inkl. madlavning med familiemedlemmerne (hvis jeg har forstået det korrekt) + har en masse nyttigt info. Jeg ved ikke om de ikke har en eller anden mentor-ordning til støtte for nye "kostomlæggere", men det ville ikke undre mig hvis der var noget i den retning.

Der er godt nok ikke nemme genveje man kan skyde, når man er i starten af et projekt som dit, men det vil svare sig mange gange når du er kommet godt i gang. Der er meget godt liv fremtiden gemmer på. Ingen grund til at gå glip af mere af det gode, end højst nødvendigt.

Mange hilsner og lykke til

P.S. Hvis det bliver ved med muskelsvaghed og hukommelsesbesvær, eller værre - bliver du nødt til at kræve en pause for statiner af din læge. Det er statinernes "normale" bivirkninger + pausen må være på ubestemt tid, da statinerne giver bivirkningerne op til 6 måneder efter ophøret med dem. Og noget andet er - dette er ikke lægeråd, men en oplysning, at du bør begynde bruge kosttilskuddet Coenzym Q-10 (se under "Kolesterolsenkende medisiner (statiner)"). Du vil få brug for mindst 3-4 x 30 mg Q10 om dagen, hvis Q10-tabet pga statiner skal udlignes. Også i dette tilfælde skal man indtage ekstra tilskud af Q10 i 6 måneder efter ophøret med statiner. Så lang tid tager det før kroppen holder op med at tabe Q10 pga statiner, selv efter ophøret og genopbygger sine nødvendige depoter.

Tilskuddet Q10 er dyrt over alt, også i udlandet. Men en statinbruger ikke kan undværre det, hvis man ikke skal blive endnu mere syg end før man fik "medicinen".

Statiner påvirker også D-vitaminprøver, så det viser falsk resultat, dvs. højere D-vitamin end tilfældet er. Tag derfor D-vitamintilskud uanset hvad blodprøven siger.
    Sist endret av Admin; 28-09-09 kl 22:48 Begrunnelse: Link rettet til
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
    Av MaudAngelica i forumet Blodprøver
    Svar: 21
    Siste melding: 22-05-09, 11:12
  2. kan nogle tyde mine blodprøver???
    Av solskin i forumet Blodprøver
    Svar: 6
    Siste melding: 04-08-08, 22:10
  3. Trenger hjelp til å tolke mine blodprøver
    Av Birgithe i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 11-07-08, 23:49
  4. Mine blodprøver