Hei Anisa!!

Tusen takk for så utfyllende svar, god informasjon og mange linker
Det setter jeg stor pris på. Ja jeg synes dette med kostendring er vanskelig.
Kroppen min skriker etter raske karbohydrater. Det er den jo vant til å få.
Jeg har hatt lett for å ty til mat som inneholder mye fett og sukker når jeg har smerter og når jeg er tom for energi. Mar er en slags smertelindring for meg. Vil helst ikke ta så mye smertestillende.

Hodet mitt fungerer så dårlig at jeg har problemer med å tenke klart og konsentrere meg. Bena vil nesten ikke bære meg, så jeg kliarer ikke stå lenge på kjøkkenet. Er i det hele tatt helt tom for energi.
Men jeg skal gjøre så godt jeg kan med kosten fremoverHar ikke startet med medisiner enda. Det skal jeg begynne med om ca en mnd. Skal først på kurs om kosthold,hypotyreose og medisinering.
Det vil jeg for vet at jeg har veldig mye å lære. Så tar med meg mannen min som kan være min hukommelse

Jeg husker rett og slett ikke hva Oftebro sa til det at fastlegen mim har økt kolesterolsenkende medisinene.
Det eneste jeg synes huske var at han mente at fastlegen min ikke hadde gjort jobben sin. Han hadde ikke tatt alle blodprøver det var nødvendig å ta, og de avvikene som var hadde han ikke brydd seg om.
Jeg fikk bare beskjed om at kolesterolet var litt høyt og økte dosen til det dobbelte. Ellers fikk jeg bare beskjed om at resten av prøvene var fine.
Men han mener jo at jeg ikke har hypotyreose. Så hvis jeg skulle fortsatt å stole på han ville jeg nok hatt en TSH på langt over 10. Han ser ikke den sammenhengen som Oftebro gjør, så heldigvis at jeg har kommet til han

Tror du at jeg kan spise ost, rekesalat og sånt (unntatt gæitost da).
Kanskje han mente at jeg bare ikke skulle drikke melk.

Skal dra innom ASIA-butikken å få kjøpt rismelk, grønnsaker og diverse annt.
I noen dager nå har det vært fettfattig kost. Ikke smør, ikke ost, cottage cheese eller joghurt. Det savner jeg jo.

Må nok hamstre oppskrifter på nettet og handle inn etter dem.Jeg må jo gi dette en sjanse og håpe at medisinene også vil ha en effekt på meg.

Magen har vært noe oppblåst og har litt smerter de siste dagene, men det går nok over. Kroppen og magen er vel i sjokk antagelig

Jo det stemmer Oftebro sa noe om at de kolesterolsenkende medisinene ikke hadde noen effekt i kroppen min.
Så det eneste som kan hjelpe blir nok å endre kostholdet sammen med medisiner. Jeg går vel en spennende tid i møte får jeg håpe.

Vennlig hilsen hønemor