Jeg har kjøpt meg boken " stop the thyroid madness " fra Janie A. Bowthorpe. Her er det mye mer info ang. Armour / Levaxin , erfaringer fra andre brukere og hvorfor dette ikke fungerer som man forhåper.
Jeg startet med Armour den 28.02. i år. De første 2 dager var som en drøm, trodde nesten ikke at det kunne være sant. Følte meg så bra som jeg ikke hadde gjort på flere år allerede etter første pille , men så begynte det å bukte imot dag 3. Følte meg meget sliten og masse gamle symptomer. jeg er så heldig at jeg har veldig avansert testutstyr selv, så jeg sjekket med en gang om jeg skulle kutte ut armour igjen. Men, den tester fremdeles utmerket.
I boken forteller også flere om samme fenomen. Om man i tillegg til hypothyreoisme også lider av adrenal fatigue, så må man først rette på sistnevnte og deretter starte om igjen på armour.
testet my selv i dag for dhea, og det mangler, cortisol skal jeg ikke ha noe av som det ser ut. B- vitamin må jeg også fylle på .
Har bestillt meg noen bøker til - også ang . adrenalin fatigue. jeg skal takle dette- og jeg vet jeg vil gjøre det.
Det er bare litt slitsomt å måtte finne ut alt selv. Men det finns flotte bøker om dette på nettet ( kun fra USA selvfølgelig ) . Nettbokhandelen Capris som jeg nylig oppdaget har massevis av god faglitteratur på dette området.
østrogen har jeg nektet fra starten av å ta. brukte stillpiller en liten stund, men nektet å bruke piller , bivirkningene er for grotesk for meg.
Bruker " Womans- care " en progesteron krem som kan kjøpes på helsekosten og den er helt fenomenal til meg. Den takler div. kvinneproblemer på en utmerket måte og har 00 bivirkninger. Den er også flott å ta sammen med Armour. østrogen piller passer derimot ikke bra sammen med Armour.

Er glad for at så mange beretter om sine problemer, erfaringer. det hjelper godt å få med seg når det gjelder egenbehandling. Vi er da dessverre overlatt mye til oss selv - og må selv finne frem til den beste løsningen som gagner oss best.
Gleder meg til å bli frisk - og jeg SKAL det.