Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
28-02-09, 22:37 #2
Sv: Gode råd for å dosere fra Levaxin til Armour?
Ikke godt å vite Vigdis
Jeg har jo gått fra Levaxin til Armour, men det var under mine spesielle omstendigheter. Det passer nok ikke for alle.
Jeg kjente bedring fra dag 1, men hadde jo vært dårlig i mange år.
Det jeg kan tenke meg, er at en bør være forberedt på noe turbulens en stund, men det behøver jo ikke bli det.
Levaxin har en halveringstid på 1uke i kroppen, derfor tror jeg at det kan være lurt å gå ned til 25µg/dag 4-7 dager før en begynner å tilføre Armour til denne dosen - altså beholde 25µg og la Armour komme i tillegg.
Armour inneholder også T3, og denne virker med en gang. Denne vil jo komme i tillegg til den T3 som kommer fra Levaxin i den første tiden, og det kan bli mye hvis man går rett over uten å senke Levaxindosen først.
Hvor mye Armour man skal starte med er jo avhengig av så mange forhold, men jeg ville startet noen få dager med en 1/2Grain, men gått raskt på 1Grain.
Så ville jeg vært forberedt på noe "turbulens", men følt meg fram på symptomene mine.
Da mener jeg særlig på hjerteuro og hjertebank, da dette er tegn på at man får for mye. Alle andre symptomer betyr så og si at man får for lite.
Det betyr ikke at man bare kan kjøre på med doseøkninger.
Armour er egentlig lettere å dosere enn Levaxin, dette fordi en får mer T3 som jo virker med det samme.
Pakningsvedlegget som er med Armour har jeg gjort et fattig forsøk på å oversette til Norsk. Det ligger på forumet et sted. Der står det at man bør komme opp i en normaldosering så hurtig som mulig. Men det betyr også at det kan bli for hurtig ! Man kan dra igang "skroget" for fort
Etter noen måneder ville jeg evaluert situasjonen med hensyn på om jeg trenger mer T4 (mer Levaxin) eller om jeg skal kutte Levaxinen for godt.
Kan gjerne da støtte seg til et par blodprøver.
Noen trenger mer Levaxin. De får forhøyet fT3 og tåler ikke dette.
Andre (som meg) tåler ikke 25µg Levaxin engang - jeg får symptomer som minner meg om "gamle dager"......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Levaxin vs Armour
Av Persa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 22-05-09, 21:12 -
Fra levaxin til armour?
Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 02-12-06, 01:20 -
Gode grunner til å prøve ut Armour?
Av nemo i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 25-04-06, 14:59

Svar med sitat

Bokmerker