Tak for svarene!

Det er nyt for mig at en recept gælder i hele EU. Tak for den oplysning! Det gør umiddelbaret tingene lidt lettere. Så er det "bare" at finde et apotek der vil fremskaffe det.

Jeg ved der er mangel på armour, naturetroid og westthroid for tiden pga konflikten med FDA i USA. Det er virkelig tragisk og forfærdeligt at de har lukket for produktionen. Forhåbentlig kommer det hele op at køre igen snart. Men hvad med det hollandske Thyredeum? Eller kan man måske få en recept på generisk naturligt thyroxin, som så fx kan bestilles på et apotek i Tyskland eller Belgien, der laver pillerne selv? Er der nogen der ved om det er en mulighed?

Jeg har talt med Glostrup Apotek, som engang lavede naturligt thyroxin selv af pulveriserede svineskjoldbruskkirtler (sandsynligvis fra Biofac). Det er de desværre holdt op med fordi pillerne ikke fik den rette kvalitet, som farmaceuten udtrykte det. Og fordi at efterspørgslen var for lille (hvilket virkelig siger noget om den danske lægestands uvidenhed og manglende vilje til at udskrive naturligt thyroxin). De siger, at har jeg en recept på et konkret produkt vil de spørge deres grossist om det kan fremskaffes. Men det kræver den famøse udleveringstilladelse fra lægemiddelstyrelsen, som det jo slet ikke er sikkert at min læge kan få. Og det kræver at medicinen er godkendt i EU. Og så er jeg ikke engang nået til prisen - jeg forventer det bliver hundedyrt.

Jeg må indrømme at jeg bliver mere og mere desillusioneret og forfærdet jo mere jeg læser om toldregler, rigide og arroganter læger for ikke at tale om vores såkaldte "verdens bedste sundhedssystem". Hvor har jeg dog tit ønsket det sidste halve år at jeg boede i USA eller et andet land, hvor det i det mindste er muligt at finde en fornuftig og vidende læge og muligt at få udskrevet naturligt thyroxin.

Jeg kæmper videre og tak fordi I gør det samme! rexen