Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    3

Standard Sv: Er dette typiske stoffskifteproblemer?

Levaxinen får jeg for for lavt stoffskifte. Jeg hadde symtomer uten å tenke over at jeg kanskje var syk. Ble tatt blodprøver for noe annet, og da så legen at stoffskifte var for lavt. Har sunket mer etter det og, men slikt varierer vel.

Har lest om binyrene, og jernmangel. Men ifølge legen er alt iorden...(Jeg besvimte sist jeg var hos legen grunnet for lite søvn (tror jeg, hadde fått time halv 9), og da fikk jeg inntrykk av at de tok det som om jeg var en typisk "fjortis" som ikke spiste nok! "Du må spise mer, du ser så tynn ut" var reaksjonen... Til opplysning er jeg en normalvektig 28-åring... Mitt mål er ikke være tynn, men trent og muskuløs. Men orker jo trene så lite nå. Hadde fått bedre hjelp hos veterinæren vøtt hehehe

Kan jeg mangle jern selv om det ikke vises på blodprøver? Jeg er veldig sunn i kosten, med mye hvitt kjøtt (pluss proteinpulver når jeg trener styrke), grønt og frukt. (pluss litt sjokolade haha)

Tar selolje, magnesium, B-vitaminer, og beta caroten, så kan jo lett slenge på litt jern og hehe
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    3

___-Stoffskiftet er jo viktig - særlig i forbindelse med trening.
    Det er no stoffskiftehormonene som åpner cellene for oxygen, og er det ikke nok av dem (elelr de virker dårlig) så får du ikke det oxygenopptaket din treningsstatus burde gitt deg. ___

Akkurat det du skriver her, er slik jeg føler meg på trening. Akkurat som om kroppen ikke får luft, og at det er som om kroppen mangler blod.
    Legen sier da "tren mindre, slapp av", men ærlig talt... Jeg er ikke skapt for å sitte på so****.
    :P Og jeg klarte fint trene før. Vil bli sånn jeg var.
    Sist endret av Flyfilla; 21-09-09 kl 11:31 Begrunnelse: Prøvde redigere her, men ett visst langt mykt sittemøbel har visst banneord i seg haha :) Ble sensurert faktisk..
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Her må du veie ord på gullvekt - sof aen heter det.... hihi

Får jo gå ut fra at du har fått en skikkelig utredning av stoffskiftet da, for det er viktig.
    Det gjøres ved at legen din overfører deg til en endokrinolog, som er spesialist på dette og tilstøtende hormoner.
    En slik diagnose er ikke jobb for en vanlig fastlege. Denne skal bare vite hvor du skal henvises.
    Det gjøres vel ofte telefonisk også, når blodprøvene er helt klare og uten tvil.

Så når du har fått den diagnosen, så skal du behandles.
    Du skal ha de hormonene som kjertlen en gang produserte i piller - og du skal ha ganske nøyaktig like mye som du trenger. Hverken mer eller mindre.
    Og den dosen er det mange som sliter med å finne.
    Det er nemlig ikke slik at legen kan se av dine blodprøver at du har det bra.
    Det er det bare DU som vet !
    Det på en måte DU som er fasitten til legens tolking av blodprøvene dine.
    Stemmer den ikke, så klag på !
    Behandlingen som du mottar skal såklart virke.

Det finnes jo også flere typer thyroxin, så foreslå for legen om du kan prøve en annen ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Stoffskiftet er jo viktig - særlig i forbindelse med trening. Det er no stoffskiftehormonene som åpner cellene for oxygen, og er det ikke nok av dem (elelr de virker dårlig) så får du ikke det oxygenopptaket din treningsstatus burde gitt deg.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Flyfilla Vis post
    "Stoffskiftet er jo viktig - særlig i forbindelse med trening. Det er no stoffskiftehormonene som åpner cellene for oxygen, og er det ikke nok av dem (elelr de virker dårlig) så får du ikke det oxygenopptaket din treningsstatus burde gitt deg."

Akkurat det du skriver her, er slik jeg føler meg på trening. Akkurat som om kroppen ikke får luft, og at det er som om kroppen mangler blod.
    Legen sier da "tren mindre, slapp av", men ærlig talt... Jeg er ikke skapt for å sitte på so****. :P Og jeg klarte fint trene før. Vil bli sånn jeg var.
    n`Finn? Har et spørgsmål om det her i tråden Hypotyreose og trening. Gider du? Anyone?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Sitat Opprinnelig skrevet av Flyfilla Vis post
    Har lest om binyrene, og jernmangel. Men ifølge legen er alt iorden...
    Om du har testet binyrene kun ved en blodprøve, skal du ikke slå deg til ro med konklusjonen til legen. Blodprøve tatt på ett tidspunkt på dagen, holder sjelden til å si noe fornuftig om binyrefunksjonen din. Be om i hvertfall om en spyttprøve, og gå nøye gjennom svarene sammen med legen, som bør være spesialist (sett deg selv gjerne inn i hvordan slike prøver tolkes). Det er viktig å være sikker på at binyrene er i orden når man medisineres med thyroxin. Og om binyrene ikke er bra, følg rådet ovenfor om å ta det rolig med treningen. Det kan gjøre ting verre.

Lignende tråder

1. Tyroksin for folk uten stoffskifteproblemer????
    Av nettisen i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 1
    Siste melding: 29-03-09, 00:39
  2. Har du flere i familien som har stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 13-09-08, 09:42
  3. Symptomer på stoffskifteproblemer?
    Av elric i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-08, 13:55
  4. Overgangsalder og stoffskifteproblemer
    Av brits i forumet Overgangsalder
    Svar: 16
    Siste melding: 11-01-07, 18:27

Bokmerker