Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Får jeg være med?
Hybrid View
-
30-08-09, 19:26 #1
Sv: Får jeg være med?
Ja, det er det en kaller en over-represantasjon blant de ME-syke som har lavt stoffskifte.
Så kan de bare le så mye de vil, men det er jo til å grina av ?
De klarer ikke identifisere alle med lavt stoffskifte i dag. Min far døde tilslutt av det, og han er nok neppe alene......
Så lenge de bare vil bruke de tradisjonelle blodprøvene, så klarer de ikke å identifisere andre stoffskiftesykdommer enn Thyreoiditt eller Graves.
Hører man hva de sier, så sier de at 90% av alle stoffskiftesyke har thyreoiditt.
Åja ?
Det er jo fordi de ikke er istand til å identifisere de andre.
Det kan være mange - det vet man jo ikke, og da detter jo den 90% fort !
Så kan han sitte der å forsøke å være morsom på andres bekostning, men det tar seg dårlig ut når det jop henger på behandlerapparatets fagelighet !
Veldig fint at du har funnet fram Google !
Utdann deg i tilfellet ditt (deres) så du har noe å møte bransjesjargongen med - det er viktig !
Så tar det ofte bare noen dager å få svar på noen av prøvene, og over en uke på noen få.
Prøvesvaret kan du få den til å printe ut til deg bare ved å henvende deg i luka.
Det er en fordel å samle på slike prøvesvar, så be dem printe det ut !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-08-09, 19:44 #2
Det er 14 dager siden jeg tok prøvene, kan jeg altså bare troppe opp på legesenteret og be om å få utskrift av prøvesvaret nå? Selv om jeg ikke har time til legen før om en stund? Jeg s*nes nemlig det er sååå lenge og vente. Jeg er også veldig spent på d-vitamin prøven( mener den er tatt), jeg klarer ikke å oppholde meg i sola for jeg blir så dårlig og jeg tror jeg får for lite d-vitamin...
-
30-08-09, 20:41 #3
Hei, så fint at du har funne vegen inn hit

Mitt råd er også å troppe opp på legekontoret og be om utskrift av prøvene, eventuelt ringje legen fyrst i hans/hennar telefontid, slik at du slepp at resepsjonist seier at det ikkje er avklara med legen.
Tek jo vanlegvis berre ein par-tre dagar å få svar på prøver. Så kvifor vente i fleire veker (du har jo allereie gått temmeleg lenge med kjip helsetilstand...). Med prøvesvar i hendene kan du betre førebu deg til legetimen den 18.09. Sikkert mange spørsmål som dukkar opp når du får prøvesvara.
Er det forresten Imse frå TI?? Flink mamma er du
-
30-08-09, 21:01 #4
Legen får jeg ikke tak i på telefon, men jeg kan ringe legekontoret og høre om det er slik at jeg kan få prøvesvarene om jeg dukker opp personlig.
Det finnes bare en Imse på forumene i norge;) Jeg er iallefal Imse på TI ja;)
Lignende tråder
-
Hva må TSH være for å bli gravid?
Av Solstråle i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 14Siste melding: 29-03-08, 18:18 -
Ok å være sykemeldt?
Av Lillejenta i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 12-03-08, 20:15 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Sliten. Symptomer som kan ligne på lavt stoffskifte
Av sverre73 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 43Siste melding: 20-01-07, 08:53 -
Ble fattig av lavt stoffskifte
Av fredlund i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 14Siste melding: 02-09-05, 09:52

Svar med sitat
Bokmerker