Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
Threaded View
-
24-08-09, 17:24 #19
Sv: Reverse Triiodothyronine (rT3)
Her mener jeg, at Janie Bowthorpe gør sine læsere en bjørnetjeneste ved at tillade, at deres fokus rettes på rT3 i den overdrevne grad som tilfældet er.... Desuden er den citerede "definition" slet ikke korrekt, hvorfor den vil forføre svage sjæle med hang til at "teoretisere" væk fra det egentlige, som har betydning for både deres egen opfattelse af hypothyreose og selve væsen af sygdommen hypothyreose.
En bog kan sagtens være god og nyttig, selv om en procentdel af den frembringer forkerte konklusioner, så jeg har derfor IKKE tænkt mig at kritisere hele bogen, men kun dennes "rT3-delen", der har meget mindre at gøre med hypothyreose og meget mere at gøre med de ikke-thyreoidea-relaterede syndromme: Euthyroid Sick Syndrome (ESS), Non-Thyroidal Illness Syndrome eller Wilson`s Syndrome, hvis eneste lighedspunkt med hypothyreose er Broda Barnes opdagelse af sammenhæng mellem kroppens basale temperatur og det basale stofskifte. Men her holder ligheden (mellem Wilsons Syndrom og hypothyreose) også op (!) - fordi alle disse ikke-thyreoidea-relaterede syndromme og netop decideret thyreoidea-sygdom - skal behandles forskelligt.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ?
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 8Siste melding: 21-04-10, 21:04 -
Binyrer og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3)
Av Bittebitt i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 18-04-09, 16:51

Svar med sitat

Bokmerker