Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?

Kom nettopp over denne videoen som tar opp muligheten for at vitamin D kan kurere og forebygge sykdommer (på engelsk):

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen til denne legen som står frem her, men det kan jo være noe i det han sier.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?

Dette vil n'Finn like tror jeg... Flott Sonja! Det kan ikke bli mer interesant enn dette!

Jeg har god tro på D3. Jeg tar "bare" 2000 IU, eller, 50 mikrogram D3, om dagen. Men ser ikke at det er umulig at jeg dobler den doser, eller går opp til 5000 IU som det snakkes om i dette videoklippet.

Kanskje lav Vitamin D3, i kombinasjon med Jod-mangel, kan ha gitt meg Hypotyreose, eller symptomer på Hypotyreose. Det er bare en teori. Men den er reell.

Men ang. Vitamin D(3) og dets anti-inflammatoriske hjelpende evne, så har jeg hatt mindte vondt i halsen i år enn i fjor. Jeg har mindre smerte i mine allerde kronisk betente mandler. Jeg har mindre puss rennende ned fra nesen min og ned bak i halsen min. Det er også verdt å merker seg at jeg tar Zinc, som hjelper mot disse tingene også. Men jeg tror D3 har mye å si her. Jeg har heller ikke vært så mye forkjølet eller noe slikt i hele år.
    Sist endret av Thomas W H; 24-08-09 kl 14:57

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard For lite D-vitamin kan gi Parkinson og Alzheimer

For lite D-vitamin kan gi Parkinson og Alzheimer i følge en finsk undersøkelse som det står om i Dagbladet, papirutgaven, i dag.

Så Sonja, det ser ut som om tråden din har et riktig navn
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: For lite D-vitamin kan gi Parkinson og Alzheimer

Mangel på d-vitamin bidrar antakelig til å svekke kroppens eget forsvar mot diverse sykdommer og skadelige miljøpåvirkninger kraftig. Jeg har den private teorien at kroppen vår antakelig er i stand til å slå tilbake og reparere utrolig mye(det aller meste?) bare den har tilgang på nok gode vitaminer/mineraler/sporstoffer i brukbare forhold. Selvsagt vil vår ulike genetikk gjøre oss mer eller mindre utsatt for ulike sykdommer, men kroppens selvlegende evner er store.

Problemet er "bare" at vi
    1) ikke forstår disse prosessene
    2) ignorerer/bagatelliserer dem og medisinerer i stedet - noe som jeg tror i mange tilfeller bare skyver balansepunktet ut i grøfta på en annen side (til medisinprodusentenes store profitt)

Jeg tror også at d-vitamintilskudd for de aller fleste av oss bare er positivt. Tar selv 3000 IU D3 daglig nå på sommeren. Regner med å øke til 5000 fra engang i september.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Kom nettopp over denne videoen som tar opp muligheten for at vitamin D kan kurere og forebygge sykdommer (på engelsk):

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen til denne legen som står frem her, men det kan jo være noe i det han sier.
    Han hedder John Cannell. Han er læge og Executive Director i non-profit organisationen The Vitamin D Council. Deres "mål er at uddanne offentligheden og fagfolk om D-vitaminmangel og med denne forbundet mange sygdomme. Vores Vitamin D Newsletter har et oplag på over 40.000 og er voksende. Vi opretholder et websted Vitamindcouncil.org med over 5.000 unikke besøgende per dag. The Vitamin D Council vil gerne støtte en række pædagogiske konferencer rettet mod den brede offentlighed, læger, og for at advare dem om omfanget og konsekvenserne af D-vitaminmangel samt de enkle midler til at undgå den."

hjemmesiden findes en masse info om D-vitaminet, også i vinkler vi ikke ser så tit omtalt i medierne.

(lige nu er der en Server Error på Youtube, hvorfor videoen ikke kan afspilles)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Meldinger
    72

Videoen vises ikke nå. Det er bare et hvitt felt.

Tilføyd: Takk, nå vises den igjen!
    Sist endret av Tanina; 14-07-10 kl 10:45

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Han hedder John Cannell. Han er læge og Executive Director i non-profit organisationen The Vitamin D Council. Deres "mål er at uddanne offentligheden og fagfolk om D-vitaminmangel og med denne forbundet mange sygdomme. Vores Vitamin D Newsletter har et oplag på over 40.000 og er voksende. Vi opretholder et websted Vitamindcouncil.org med over 5.000 unikke besøgende per dag. The Vitamin D Council vil gerne støtte en række pædagogiske konferencer rettet mod den brede offentlighed, læger, og for at advare dem om omfanget og konsekvenserne af D-vitaminmangel samt de enkle midler til at undgå den."

Siden de er en non-profit opplæringsinstitusjon og ikke skattebetalende i USA er de avhengige av mange små donasjoner for å holde IRS unna. De slite veldig om dagen, og risikerer ikke å kunne fortsette. Det ville vært ett tap da det har kommet mye spennende herifra. Om du donerer litt til veldedighet innimellom er dette kanskje en av non-profit organisasjonene som du kanskje kan vurdere å gi en slant. http://www.vitamindcouncil.org/vitam...ml#help-donate

H:-)

Lignende tråder

1. Stoffskifte og andre sykdommer
    Av Persa i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 03-02-09, 21:43
  2. Autoimmune sykdommer
    Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 4
    Siste melding: 13-03-08, 16:05
  3. Begynte mine sykdommer i hjernen?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 19
    Siste melding: 14-09-07, 01:02
  4. De mest uforklarlige sykdommer
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 0
    Siste melding: 10-04-07, 23:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn