Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
21-08-09, 03:23 #4
Sv: Mystisk. Meget bedre på Euthyrox
Jeg kan nemlig se i mit forrige svar, at det var først i den anden halvdel af svaret, at jeg læste i signaturen, at du har haft total thyreoctomi. 
Ja, sådan en læge kunne vi godt finde på at reklamere for... På den anden side er det min erfaring, at de patienter, der "pludselig" bliver syge af lavt stofskifte - dvs. som du, efter en operation for kræft i skjoldbruskkirtlen - nyder generelt større respekt hos deres læger, end de hypothyreose-syge, hvis sygdom har udviklet sig diffust over lang tid, hvor diagnosen først er blevet stillet måske efter mange år, efter at patienterne "har rendt lægerne på døren i tide og utide" i desperation over at have det skidt eller værre, uden at lægen kunne finde ud af hvad de fejlede, før til allersidst.
Disse patienter har "bidraget" til så stor en "beholdning" af frustrationer hos lægen, at han/hun kan have svært ved - senere, efter diagnosen - at glemme den magtesløshed og selv-tvivl patienten har "fremkaldt" gennem lange tider at have "plaget" om hjælp, hvor lægen ikke anede hvad han/hun skulle gøre ved det. Og så fortsætter disse læger med at betragte denne patient med en vis tilvant skepsis... specielt hvis behandlingen ikke virker godt nok eller hurtigt nok.... Da bliver disse patienter fortsat behandlet af lægen som de var de plageånder, lægen har "lært" at se dem som...
Så når du nu en gang er nødt til at have hypothyreose, er det "heldigt" at du ikke har udviklet den over lang tid, mener jeg. Det er meget vigtigt, nærmest vigtigere end selve behandling (selv om det lyder helt forkert
), at have en lyttende med respekt læge.
Man kan altid reflektere over, hvad er "nødvendigt". Min personlig overbevisning efterhånden er, at alle kvinder i en mangeårig behandling for hypothyreose med syntetisk levothyroxin burde - med udsigten til deres indtræden i overgangsalderen - tilbydes en obligatorisk binyrestøtte (uanset tests eller ikke tests for) + en efterfølgende omstilling fra syntetisk levothyroxin til Thyroid USP, ganske automatisk.
Det er min erfaring og observationer, at de allerfleste kvinder, der ellers var i en, betegnet som vellykket, behandling med syntetisk levothyroxin gennem mange år - kommer ud for så mange forandringer i kroppens alle hormoners balance i forbindelse med overgangsalderen, at den hårfine thyroidhormonbalance de havde opnået indtil da - falder fra hinanden hos næsten alle. Så er det godt at understøtte den løbske (i overgangsalderen) hormon-feedback og tilføre kroppen alle T-hormoner, ikke kun et.
Jeg har, i hvert fald læst masser om stofskiftesyge kvinder, hvis svær overgangsalder mildnedes tydeligt efter at de er gået over til Thyroid USP. Forandringen til det bedre var endnu tydeligere hos de kvinder, der inden overgangen til Thyroid USP fik ordineret en "forebyggende" binyrestøtte.
Det er kun hos yngre mennesker, at man er nødt til at teste for binyretræthed, idet hos dem vil de altid være en effekt af "fejl-i systemet". Hos ældre, ikke mindst ældre kvinder kunne man lige så godt sætte dem alle på binyrestøtte idet alle mennesker får med alderen underaktive binyrer i varierende grad. Så en obligatorisk binyrestøtte til alle ældre ville under alle omstændigheder gavne alle aspekter af helbredet - både i forhold til decideret sygdomsbehandling eller - i forhold til bevarelse af helbredet... Jeg er meget forundret over, at vi bliver overdynget med de underligste kost- og helseråd alle vegne fra, mens den smule af en nem og billig beskyttelse af sine aldrende binyrer - det gode helbreds garant - tænker ingen "læge-guruer" på.
Hold da helt op! Det blev rigtig meget "off topic" kan jeg se...
Håber du kan bruge det til noget (godt) alligevel.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
ny medisin merck euthyrox
Av nora i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-04-09, 18:28 -
Blitt mye bedre med Liotyronin!
Av anitab i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 11-06-07, 22:42 -
Dosis - hvor meget må man øge?
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 12-03-07, 13:07 -
Bedre sent enn aldri
Av Lisbeth i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 18:56 -
Bedre Helse
Av Marianne i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 2Siste melding: 19-09-06, 18:14

Svar med sitat
Bokmerker