Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Jod-tråden

http://www.avogel.ca/en/shop/natural...s/kelpasan.php

Dette er jo et tilskudd man får i Norge på feks. Sunkost.

http://www.abacohealth.com/index.php/prodid/AV018

Hvorfor må man passe seg når man tar Jod mens man tar feks. Levaxin for Hypotyreose forresten? Jeg må lese meg mer opp på Jod virker det som, ja... Jeg vet jo at hvis man får for mye Jod i seg kan dette undertrykke stoffskiftet. Men for lite er heller ikke bra. Jeg har for lite nå. Fastlegen min mener at jeg har nok med mine 0.3 (ref. >0.8) og at det ikke er farlig før man har 0.0 som verdi. Men jeg er usikker på at min nåværende verdi er bra nok. Skal snakke med min behandlende spesialist i Finland på Mandag. Da håper jeg å få klarhet i de småtingene jeg lurer på. Uansett vrker det som om alt for få leger/pasienter vet nok om Jod og hvor viktig det er for mange av kroppens funksjoner. Apoteket selger ikke engang Jod-tilskudd alene, kun i multivitamin.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard Sv: Jod-tråden

Jeg tygget Kelp en periode, og fikk forferdelige skjelvinger. Jeg vibrerte, og tåler det absolutt ikke, men så er kjertelen min erklært "død" da.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Jod-tråden

Jeg har læst om en dansk patient, der har fået opereret ½ skjoldbruskkirtel bort pga. kolde knuder. Så vidt jeg kunne forstå, har vedkommende (endnu?) ikke udviklet lavt stofskifte og efterbehandles nu med et kombinationspræparat (Levothyroxin+jod) Thyronajod ® fra Sanofi Aventis, der kan læses om her (på tysk).

Jeg har ikke hørt om dette kombi-præparat før og ved derfor ikke om det ordineres kun efter operationer for kolde knuder, eller også når der ikke opereres (kolde knuder er som regel godartede og opereres kun, hvis de er til fysisk gene for patienten, så vid jeg har forstået).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Oppskrifter på sunn mat (skriv inn kun den, hold tråden)
    Av baremei i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 12
    Siste melding: 30-05-13, 18:45

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn