Sofiemor: Jeg gikk på Levaxin i 15 år etter strumaoperasjon. Og følte meg ikke noe særlig pigg. Jeg nevner: Hovner opp i ben, noen ganger fingrene, fordøyelsesproblemer, iskald selv om jeg er i et varmt rom, vart flere år, problemer med å sove fordi jeg fryser, potetsekk etter kl 17, ikke noe energi, vart i flere år, slutt på kreftene på ettermiddagen, ofte ukonsentrert, ofte glemsom, glemmer hva andre nettopp har sagt, glemmer hva jeg skal, hender som skjelver, enkelte dager er det tungt å prate, åpne munnen, problemer med stemme/heshet, smertefull leddverk i hender. Og så videre.

I følge legen min var jeg riktig medisinert. Da jeg etter lesning ved årsskiftet skjønte at jeg manglet T3, ba jeg legen min om Armour.

Han mente at jeg ville bli dårlig av T3 (angst, hjerteklapp etc). Men han gjorde en god ting: han sendte meg til endokrinolog.

Endokrinologen sa at veldig mange som blir operert for struma, trenger T3 tilskudd. Han sa at kroppen klarer ikke å omdanne T4 til T3.

Hvis jeg var deg, ville jeg tenke litt på det. Siden du også er operert. Formen min er mye, mye bedre nå som kroppen min får T3.

Lykke til!