Viser søkeresultater 21 til 30 av 41
-
05-08-09, 20:38 #21
Sv: Til dere som har gått over til Armour
Ja, jeg er enig med deg. n`Finn. Vi burde få den medisinen som er bra for oss. Og få lov til å velge selv. Og få dekket den, som alle blåreseptmedisiner. Jeg er sjokkert over hvordan legene "glemmer" T3! Min lege ville ikke ha noe med den å gjøre. Jeg ville visst blitt svært psykisk syk av den... Og det som gjør meg rasende, er alle som går rundt som et vrak, en skygge av det de egentlig er, og som hangler seg gjennom dager og år. Et helt liv. Uten at legen vurderer om det kan være et problem med T3!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
06-08-09, 10:59 #22
Hei Vigdis, Takk for utfyllende svar

Jeg hadde de samme symtpomene som deg. Bra at du føler deg bedre!
Kan jeg spørre om hvor mye levaxin du tok før?
Jeg tok jo 150 mcg Levaxin og 10 Liothyronin. Etter min beregning så har jeg derfor tatt 4 grain Armour til dagen nå. Dette fordi jeg ser hvor mange gram det er av T4 i hvert grain.
Mon tro om det kan være for mye? Har jeg regnet feil?Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
06-08-09, 11:07 #23
Jeg tok 150 6 dager og 100 en dag i uka. Men jeg har opertert bort halve kjertelen. Og da er det ikke uvanlig at kroppen ikke klarer å lage T3 av T4. Det visste ikke min fastlege, tror jeg. Han ville ikke gi meg T3, men heldigvis sendte han meg til mitt livs første endokrinolog. Det var jo på tide etter 14 år med påvist sykdom (men den har muligens ligget der mye, mye lengre). Opplysningenss tidsalder tok jeg meg av selv, sent men godt.
-
06-08-09, 11:49 #24
Litt regning :
Armour inneholder 38µgT4 + 9µgT3.
En dose på 4Grain vil da inneholde 152µgT4 + 36µgT3.
Kroppen lager jo T3 avfT4, og hvis en skal tro literaturen blir bare hver 4.de T4 til T3.
Så : HVIS - man skulle erstatte de 35µgT3 med T4 - altså slutte med T3 og erstatte tapet med T4, så måtte man ta 38x4=152µgT4.
Altså blir en sammenlikningsdose rein T4 på 4Grain Armour på 304µgT4.
Usikkerheten i regnestykket er flere.
En kan bla.a, ikke vite hvor mange fT3 som omdannes til rev.T3.
T3 sin andel i regnestykket blir derfor justert av kroppen og derfor helt utenfor regnemestrenes kontroll.
Derfor skal du ikke regne så mye Siriusen
Føl deg frem og stol på deg selv.
Jeg har jo brukt 5Grain.
Etterhvert påvirket dette hjertet og jeg kunne se det på pulsklokka og på grafene etter treningsturer.
D3 i store doser over lang tid har ført til at Armourdosen er halvert.
Denne oppdagelse er ganske fersk for meg og jeg kommer til bake til dette når jeg vet noe mer.
3Grain regnes av Forest Lab. som en maksimal dose. De sier at om man trenger mer, kan det være noe feil, og antyder opptaksproblemer.
De sier ingeting om D-vitamin.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-09, 12:29 #25
Hva gjør man i så fall om det foreligger opptaksproblemer?
-
06-08-09, 12:46 #26
Det er jo så mange årsaker til det.
Jeg kjenner bare få, feks Cøliaki og Crohns, som jo også er autoimmune.
Men de som har det kan jo bare dosere høyere.
Kanskje kan en høyere D-vitataminstatus bedre på litt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-09, 12:54 #27
Betyr det at dersom en med cøliaki eller Chrons behandles/kutter ut gluten, så bedres opptaksproblemet? Hilsen Nysgjerrigper

-
06-08-09, 14:42 #28
Ja. De som kutter ut gluten ved cøliaki eller gluten-allergi får bedre opptak.
Da ser vi at tarmtottene blir høye, slange og normalfunksjonable.
Jeg lever glutenfritt og har trolig bedre opptak nå enn før.
Hypotyreosen kan uansett har mye å si på opptaket.
Av nettopp denne grunnen har mange valgt å ta Armour under tungen.
Nå kan man ikke gjøre det lenger. :(
-
10-08-09, 13:52 #29
Hei,
Jeg føler meg nå så trøtt og uopplagt etter jeg sluttet helt med levaxin at jeg drar til legen i morgen for å ta nye blodprøver.
Hadde håpet jeg skulle bli bedre ved overgang til Armour, men jeg blir jo bare verre
Noen råd å få?
Hilsen sliten, trøtt og har brainfog igjen...Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
10-08-09, 13:54 #30
Ting tar tid! Dessuten kan det hende du trenger å øke Armourdoseringen!
Du sjekket binyrene før du begynte på Armour håper jeg?
Lignende tråder
-
Hvor lenge må dere vente fra resepten med armour leveres?
Av cathrin i forumet Resept på Armour Thyroid og Erfa ThyroidSvar: 13Siste melding: 10-10-07, 19:05 -
Det har gått opp et lys for meg!
Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 04-09-07, 20:54 -
armour... hvordan bestiller dere?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 29-10-06, 15:10 -
SPARING AV ARMOUR HVORDAN VILLE DERE GJORT DET?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 10-10-06, 13:34 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35
Svar med sitat
Bokmerker