Viser søkeresultater 1 til 10 av 39
Threaded View
-
07-08-09, 18:02 #8
Sv: Mine og min datters blodprøver
Det med kolesterol og stoffskiftet henger jo nøye sammen.
Lavt stoffskifte gir høyt kolesterol.
Det er jo da bedre å øke inntaket at stoffskiftehormoner enn å bruke Statiner for å få kolesterolet ned, da disse har en rekke uheldge virkninger.
Og - nei, ikke overlat vurderingen helt til legen......
Man burde jo kunne det, men det viser seg dessverre at leger ikke alltid vurderer rett i stoffskiftesammenheng.
Det betyr at hvis du ikke tar stoffskiftemedisin (Levaxin) så er det påtide å starte, og tar du - er det på tide å øke dosen. (min mening...)
Hvis du ikke har begynt å ta Levaxin enda, så vil kolesterolet gå ned om du begynner.
En trenger en full dose Levaxin når kjertelen er blitt helt u-virksom. Den er gjerne på 125-175µg/dag. (µ tegnet lages ved å holde AltGr-tasten nede og trykke på M-tasten - og betyr micro. feks µg=mikrogram som er en milliontedels gram).
Men man begynner gjerne før kjertelen er helt borte, og trenger da mye mindre i starten.
Om det er så at du ikke har begynt, syns jeg du bør ta en alvorsprat med legen din om dette.
Eventuelt be om en henvisning til spesialist (Endokrinolog)• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Mine resultater på blodprøver... Noen tips? :)
Av MaudAngelica i forumet BlodprøverSvar: 21Siste melding: 22-05-09, 11:12 -
kan nogle tyde mine blodprøver???
Av solskin i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 04-08-08, 22:10 -
Trenger hjelp til å tolke mine blodprøver
Av Birgithe i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 11-07-08, 23:49 -
Mine blodprøver
Av glaboy i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 24-09-07, 21:03 -
Mine verdier
Av i forumet Normalverdiene?Svar: 15Siste melding: 22-07-05, 11:02

Svar med sitat
Bokmerker