Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
04-08-09, 16:59 #1
Bruker
- Medlem siden
- Aug 2009
- Meldinger
- 1
Noen som har en forklaring
Hei.
Jeg er en kvinne på 35 år som fikk diagnostisert Hashimotos sykdom i 2004. Grunnen til at jeg oppsøkte lege var vanskligheter med å bli gravid.
Jeg hadde i ca 7-8 også steget ca 20 kg i vekt. Jeg er en aktiv person som trener mye og ofte. Spiser helt greit sunt, men ikke sunnere enn at jeg skyldte vektoppgangen på ny kjæreste og usunt kosthold.
startet med små doser Levaxin i 2004, blodprøveverdiene steg, jeg ble gravid, og gikk under graviditeten ned ca 15 kg!
Siden det har verdiene steget opp og ned.
Har ikke alle blodprøvesvarene fra langt tilbake, men jeg har funnet noen som viser at min tidligere fastlege var fornøyd med en T3 rundt 4 og en T4 på 13.7.
I dag tar jeg 200 mikrogram Levaxin hver dag, har gradvis trappet opp siden Mars, da TSH var på 10 og T4 på 9.
Verdiene pr i dag er at TSH er innenfor referanseverdien, mens T4 er fortsatt på 13. Som den har vært siden April...
Jeg er fortsatt svært trøtt, nedstemt, "mørk i hodet", vekten bare øker, tørr hud og en hel haug andre klassiske symptomer.
Jeg føler og mener selv at T4 verdien skal ytterligere opp mot 20.
Hva tror dere som er eksperter uten å være leger? Er henvist endokrinologisk pol på Aker skal dit om 14 dager. Er engstelig for at de bare skal le av meg når jeg kommer med min problemstilling. Noen tips? Min fastlege er altfor ung, og hun har kastet inn håndkledet.
Noen som har noen fornuftige tanker????
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Haha, endelig en forklaring på merkelige symptomer!
Av Lilje i forumet Lavt stoffskifteSvar: 135Siste melding: 18-11-08, 11:03 -
Liste over alle prøver man bør ha, og med forklaring?
Av Tira i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 07-03-08, 14:10 -
kort forklaring på hva hypotyrose er
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-09-06, 12:17

Svar med sitat

Bokmerker