Viser søkeresultater 1 til 10 av 38

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Kan noen hjelpe å fortolke disse verdiene?

Hei...nå kommer jeg med et spørsmål som du kanskje syns er rart, men kan jeg få spørre hvordan øyebrynene dine er..har de foramdra seg??

Ellers har du en TSH(det hormonet som hypofysen sender til kjertelen for å regulere produksjonen derfra) som er noe forhøyet. Isolert sett sier den i prøven din at kjertelen skal produsere mere stoffskiftehormon. Nå har du tilsynelatende en høy "nok" fT4, men du bør ta nye prøver,inkludert fT3 OG antistoff..anti-TPO og TRAS. Disse viser om kroppen din danner antistoff mot kjertelen, stoff som angriper og på sikt vil ødelegge den(anti.TPO).
    Men--problem med jernlager følger lavt stoffskifte,da. Og typisk her er at en vil få opp verdien så lenge man tar nok tilskudd, men de raser fort ned igjen ved opphold (som ett eksempel).
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Jul 2009
    Meldinger
    22

Question Sv: Kan noen hjelpe å fortolke disse verdiene?

[QUOTE=gunnda;72015]
    Hei...nå kommer jeg med et spørsmål som du kanskje syns er rart, men kan jeg få spørre hvordan øyebrynene dine er..har de foramdra seg??
    Hei,

og takk for svaret.

Jeg har tatt nye prøver idag og svarene kommer om 5-7 dager.
    Håper bare at legen tar kontakt med meg denne gangen.
    Sist jeg tok blodprøver fikk jeg ingen beskjed, selv om jeg hadde mangel, men denne gangen håper jeg på en forbedring.

Når det gjelder spørsmålet, så kan jeg bare si at jeg har ikke lagt spesiell merke til øyebrynene mine. Men om jeg tenker meg om så synes jeg at de har blitt noe smalere. Det virker som jeg har mistet litt hår.
    Jeg måtte se på bilder for å finne noe forskjell.

Som sagt, har jeg veldig tør hud, og de flasser ofte. Jeg må bruke A-krem eller annen fett krem for å få en mer balansert hud-struktur.

Hva er sammenhengen?

Takk for hjelpen...

CAMI

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte. Hjelp - håret ramler av
    Av lady90 i forumet Lavt stoffskifte, hår og negler
    Svar: 2
    Siste melding: 20-01-09, 06:57
  2. Verdiene blir ikke stabile.......
    Av Solstråle i forumet Normalverdiene?
    Svar: 28
    Siste melding: 02-08-08, 18:20
  3. Jeg har fått testet min datter for evt. lavt stoffskifte.
    Av Aurora Sophie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 13
    Siste melding: 29-04-08, 22:37
  4. Hjelp, antidepressiva/stoffskifte litteratur..
    Av Anne Ma i forumet Depresjon
    Svar: 15
    Siste melding: 12-11-06, 01:30
  5. nå har jeg fått verdiene
    Av serafina i forumet Normalverdiene?
    Svar: 6
    Siste melding: 09-05-05, 11:02

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg