Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
20-07-09, 22:38 #1
Bruker
- Medlem siden
- Apr 2009
- Meldinger
- 1
Virker ikke radiojodbehandlingen?
Nå er det 4 månder siden jeg fikk radiojod-bahndling og fikk svar på blodprøver at jeg nå er hyper igjen..?
hvordan kan dette ha seg?
Stoff skiftet mitt var påvei ned og alt så bra ut, men har nå plutselig snudd..
Er det noen som har erfaring med dette?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
25-07-09, 19:00 #2
Sv: Virker ikke radiojodbehandlingen?
Hei

Ved radioaktiv jodbehandling er det noen som ikke får forventet behandling av en omgang og må ha en til. De var innom den tanken med meg også, men plutselig falt stoffskiftet igjen (tror det var etter ca 6 mnd). Det gikk altså først over i lavt etter behandlingen, for så å stige for mye og synke igjen. Så jeg slapp runde to. Imidlertid har dette med at jeg har noe restfunksjon i kjertelen ført til år med problemer med å få meg stabilisert på Levaxin, så mulig det blir en runde til på meg også i fremtiden. Men jeg liker tanken på at jeg produserer noe selv (det er i praksis det beste tror jeg), men det gir også en del ulemper i form av svingninger støtt og stadig. Jeg får fortsette min vurdering av hva jeg skal gjøre.
Men som sagt du er ikke alene om å oppleve at 1 behandling med radioaktivt jod kanskje ikke er nok. Dette fikk jeg beskjed om før jeg ble behandlet. Sørg for å bli fulgt nøye opp med blodprøver i nærmeste fremtid for å se videre utvikling.
Tar du Levaxin er det nærliggende å tenke reduksjon av dose.
-
25-07-09, 20:21 #3
Det er veldig viktig å se på ft4 ved slike ting, fordi graves sykdom kan komme av tre forskjellige TRAS-antistoffer, og noen av dem kan falskt senke TSH .
Hvis man da bare ser på TSH, kan det se ut som om man er hyper igjen, mens det kanskje bare er blokkerende TRAS som senker både TSH og ft4. Viktig. Mange har brent seg i den fasen.
Elaine Moore har en del om dette problemet på nettet. Vet ikke sikkert hvor de artiklene er akkurat nå for sidene har blitt gjort om, men hun har skrevet mye om det.
nora
-
25-07-09, 21:02 #4
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
25-07-09, 22:31 #5
jo men de om blokkerede TRAS er ikke med der, de var her på suite 101.
Her er en artikkel som såvidt kommer inn på falsk TSH: http://thyroid-disorders.suite101.co..._function_test men det var flere.
Lignende tråder
-
Matematikk virker ikke alltid
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 2Siste melding: 21-05-09, 20:30 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Anti-depressiva virker kanskje ikke så bra?
Av sivcath i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 22-01-08, 11:28 -
VIrker homopat medisin?
Av gutt_81 i forumet Alternativ behandlingSvar: 9Siste melding: 31-08-07, 10:25
Svar med sitat

Bokmerker