Viser søkeresultater 1 til 10 av 61

Tråd: Urinsyregikt

Threaded View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Er lavt stoffskifte årsak til depp?

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Fikk jo kontrollert urinsyre nivået, og den var jo mega høyt!! URINS = 508

Fikk streng beskjed om hva jeg ikke kunne spise. Det blir jo en lang liste med mat jeg ikke kan spise....
    Jeg bor jo på landet, og her er ikke utvalget så stort. Og i tillegg er det dyrt. Blir vel å spise gress ute, snart...
    Jeg har også urinsyregikt, har hatt det i flere år nå. Fikk det som bivirkning av vanndrivende medisiner jeg måtte ta en periode.

Ser du har fått en liste av legen over hva du kan spise og ikke. Her er også en liste som jeg bruker:
    http://www.kropogkost.dk/syre-base/s...rbindelser.htm

Her er også en god side:
    http://www.laegehaandbogen.dk/defaul...?document=1140

Da jeg hadde anfall sist, var jeg usikker på hva det var jeg hadde fått det av. Det eneste jeg hadde spist som var uvanlig, var rødkål til middagen. Jeg kontaktet produsenten og fikk vite at selve rødkålen ikke inneholdt så mye puriner, men at jeg burde sile av kokevannet før servering da dette kunne inneholde en del puriner. Man kan vel kanskje anta at dette gjelder surkål også, så tipset er i alle fall verd å ta med seg.

Men nå er det ikke helsvart for oss med urinsyregikt. For vi reagerer ikke nødvendigvis på alle matvarer med høyt purininnhold. Når det gjelder anfall må vi nesten bare prøve oss frem og se hvilke matvarer som fører til anfall. Jeg vet jeg reagerer på skalldyr og da særlig reker, men ikke nødvendigvis på rekeost. Jeg vet også at jeg reagerer på makrell, men ikke på makrell i tomat.
    Så her må du bare prøve deg frem!
    Sist endret av Admin; 16-07-09 kl 11:37 Begrunnelse: Indlæg flyttet fra tråden: "Er lavt stoffskifte årsak til depp?"
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn