Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
12-07-09, 09:30 #1
Sv: Orker ikke kjempe mer
Det der er det verste jeg hører, at man skal stemples for å være psykisk syk fordi man er sliten av å kjempe og ikke kjenner seg i form og ønsker å finne ut av hva problemene egentlig er!
For en lege er det lettest å stemple en pasient for dette. De vil ikke ha såkalte "problempasienter" som man er om man ikke gir seg!
Siden jeg nå trolig ikke kan få egne barn, og er forholdsvis ung ennå, så er det min største frykt ettersom jeg kaaanskje kunne tenkt meg å adoptere en gang. Blir jeg da stemplet som "psykisk ustabil" eller what ever, så er det toget gått. Ingen med såkalte "psykiske problemer" får adoptere... At ikke leger tenker lenger enn som så. Min største frykt er jo at det er det jeg skal bli stemplet som.
Nå vet jeg at man selv kan styre det som skal stå i ens egen journal og hittil har jeg ikke lest at legen(e) har skrevet noe om depresjon eller lignende i journalen min, men fytti som jeg føler jeg må veie ordene mine når jeg er hos legen for ikke å få noe som kan tale mot meg senere..
En bekjent var så lei av å få det stempelet av legene hun var hos at hun plutselig eksploderte. Eksploderte fordi hun var sliten av å forsvare seg og sin egen helse. Siden har hun lest at "det er psykisk relatert" (!!!????)
Om man ikke er psykisk sliten fra før, så kan man jammen bli det på veien til en bedre helse. Og er man ikke sterk nok til å kjempe seg frem og stå på, så faller man av lasset og får kanskje aldri den hjelpen man har krav på og trenger for å leve et nogenlunde godt liv.
Nei, mange leger har virkelig noe å lære, og jeg håper flere leger tilfeldigvis finner veien til dette forumet om de i det hele tatt er i stand til å ta innover seg at de må begynne å tenke litt utenfor den boksen de befinner seg i, for den er jammen ikke stor.....
God bedring , Skrulla! Og ikke se på deg selv som "skrullete", for det er du ikke
Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis
(-som føles å ta en eeeevighet)
-
11-08-09, 11:55 #2
Da har jeg fått noen prøvesvar. Nå er jeg rådvill, for de ligger ikke der jeg trodde de skulle ligge. Har tatt nye prøver nå så vi får se.
Men hva får dere ut av disse svarene?
B12 - 170 (ref 100-450)
ERYT - 4,7 (ref 3,9-5,2)
FE - 9 (ref 9-34)
FERR - 13 (ref 10-130)
GFR - >60 (ref >60)
HB - 13,8 (ref 11,7 - 15,3)
HCT - 0,46 (ref 0,35 - 0,46)
Jern - 12 (ref 10-50)
K - 4,1 (ref 3,6-5,0)
Karb - 5,6 (ref 2,6-6,4)
Kreat - 66 (ref 45-90)
Leuko - 8,0 (ref 3,5-8,8)
NA - 141 (ref 137-145)
SFOL - 13 (ref >4)
SGLU - 5,0 (ref 4,0-6,0)
Trans - 3,1 (ref 2,0-3,3)
TRC - 312 (ref 145-390)
TSH - 0,7 (ref 0,4-3,5)
T3FR - 3,9 (ref 3,0-6,0)
T4FR - 12 (ref 7-16)
URAT - 227 (ref 155-350)
Hadde vært greit å vite hva fa.... det er mye av dette også.
Håper noen kan gi svar. For frisk er jeg langt i fra.
Skrulla
-
11-08-09, 14:30 #3
Kan jo se at du mangler Jern her da. Ligger jo helt på nederste grense alle sammen som har med jern å gjøre.
Og B12 er så lav at den også kan gi symptomer.
Men stoffskiftet ser jo ok ut på den prøven.......
Ikke alt kan ses på prøver - noe må en kanskje finne ut ved å snakke med pasienten sin å høre hva denne sier.
Blodprøver kan ihvertfall ikke brukes til å si at man er frisk !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-09, 09:53 #4
Har helt rett i at blodprøvene sier ikke om man er frisk eller ikke. Har nå hatt en stund med total utmattelse. Har greid bare 1 dag i uken på jobb. Da må jeg presse meg til det ytterste. Så er det bare senga når man kommer hjem og de neste dagene. Så familie liv har jeg ikke om dagen.
NAV skal nå sende meg på opptrening. Fra stedet fikk jeg et skjema jeg skulle fylle ut. 2 A4 sider om psyken min og en side om fibromyalgi. HALLOOOOOO er det ingen som følger med i timen lengre. De hører jo ikke hva jeg sier i det hele tatt. Hvordan skal jeg få de til å høre?????
Så skal man gå til psykolog og trene opp kroppen. Hva hjelper det å piske en dau hest??? Jeg virkelig gruer meg. Tror faktisk det bare kommer til å gjøre vondt værre. Nå har jeg gitt opp for en stund, men jeg kommer nok tilbake. For mer trassen skal du lete lenge etter.
Har begynt på jern og B vitaminer+++ Håper det hjelper litt på om en stund. Hadde vært morsomt å vært våken og opplagt bare 1- 2 dager i uka hvertfall.
Forresten vet noen om hvor man kan få kjøpt det kosttilskuddet til ajuveda(?)
For binyrene.
-
31-08-09, 12:06 #5
Ayurveda er vel en legevitenskap av eldre årgang ?
Men noen kan jo ha oppkalt et preparat ?
Håper du får svar.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
31-08-09, 14:05 #6
Mon det ikke er denne - Skrulla efterlyser? Ashwagandha urt - høres fantastisk lovende ut, men...
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01 -
Lavt stoffskifte, selvom ikke s-ft4 er unormal?
Av gretal i forumet Lavt stoffskifteSvar: 44Siste melding: 29-06-08, 15:30 -
Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
Av grynet i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 18-08-06, 22:21 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat
Bokmerker