Sitat Opprinnelig skrevet av Carro Vis post
Ja, det er som du sier vanskelig å prøve å legge om kosten når de rundt en mener man gjør feil... men jeg jeg har jo prøvd den "normale" måten å spise på helt frem til nå - med mye karbo og lite fett - og det har jo tydeligvis ikke fungert siden jeg er overvektig. Så nå blåser jeg i hva andre sier, bra jeg er voksen og ikke bor hjemme ihvertfall hehe!
Det lyder faktisk bedre end jeg turde at håbe, Carro

Det er altid svært for et godt menneske, at skulle sætte sig selv først, når det gælder den slags, man er den eneste, der kender til bunds - her ens egen kost osv. Uden selvværd og selvrespekt er det svært ikke at bukke under for omgivelsernes lige så forkerte, som de er velmente - respons. Glad for, at du har fundet ud af det så hurtigt.

Måske var der noget ved at kigge på en forening, der skiller sig meget fra alle andre i samme "branche": Foreningen kostreform ved overvekt og sukkersykdommer (KOS)? Masser af godt læsestof, også af Dag Viljen Poleszynski og andre progressive....

Det ser ud til, at denne forening går ind for "alternative" til de vedtagne kostregler i forbindelse med overvægt af en hvilken som helst årsag. Der afholdes også "lavkarbo-madlavnings-kurser" for medlemmer, så måske er kontingentet på 300 nok/år - penge, som er godt givet ud? Bare en (misundelig) tanke. Sådan en forening findes ikke i Danmark.