Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
24-06-09, 07:39 #2
Sv: "Vi gir ikke videnskapen noen prestisje."
Jeg tror du har helt rett, Anisa! Vi må vekke politikernes grådighet. Vi kunne jo forsøke selv, på egenhånd å regne ut hva vi koster!
Ganske mange har en uførhetgrad. Det er store summer tapte penger, trygdepenger ut, og ikke noe skatt inn i statskassen. De fleste har legebesøk som går skyhøyt sammenliknet med en nogenlunde frisk person. De fleste har følgesykdommer av diverse slag. Med temmelig mange medisiner på blå resept, jeg nevner: antidepressiva, statiner mot høyt kolesterol, insulin, astma medisiner, allergimedisiner, hjertemedisiner med mere! Samt eventuelle in vitro (prøverørsbefruktning) forsøk som slett ikke er billige, fordi lavt stoffskifte gjorde deg mer eller mindre ufruktbar. Noen har på grunn av feil diagnose deprimert gått unødig i terapi. Og det er temmelig dyrt! Betales som regel over statskassen.
Og så er det som ikke fremkommer på statens regnestykke, men som er helt vårt eget. Det tragiske regnestykket som handler om år i sløvhet. Noen har kanskje gått glipp av kjærligheten i denne zoombietilstand. Noen har ikke fått barn. Noen kvinner har blitt utslitt av uendelig blødninger som aldri sluttet og begynte raskere enn normalt, vi har fått vitamin - og mineralunderskudd som ikke har blitt tatt alvorlig, noen ble deprimerte og fikk angst og ble medisinert mot det i stedet for å få en riktig dose thyroxin. Andre har som Thomas, fått hjerteproblemer og binyreproblemer. Og listen kan gjøres uendelig lang over alle UNØDIGE problemer mange av oss har fått som følge av feil - og undermedisinering.
Med alt dette som en aldri så liten reiseveske i livet har vi i åresvis slept oss frem med utdanning, jobb, karriere, med eller uten kjæreste, med eller uten barn. Og det som kanskje har fått svi for de fleste har vært det egne livet etter en eventuell jobb (i 25 - 50 eller 100% stilling). Å orke å gå på skoleavslutninger, festligheter, danse, ta et kurs, ha en hobby, bedrive selvutvikling, trene, gå tur med venner, dra på sykkeltur i ferien, bestige en topp i Jotunheimen.
Mye av dette har fått en kraftig smekk. For kreftene var jo oppbrukt!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Per Egil Hegge "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!"
Av PEH i forumet Per Egil HeggeSvar: 18Siste melding: 21-06-14, 19:26 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16

Svar med sitat
Bokmerker