Viser søkeresultater 11 til 20 av 36
-
27-03-09, 17:52 #11
Sv: Problemer med de nye Eltroxin piller ???
lige en tilføjelse

Jeg fandt dette link til en diskussion på engelsk om de nye Eltroxin piller fra juni 2008 til marts 2009:
http://tinyurl.com/3nqbd8
Vi ses
-
27-03-09, 18:15 #12
Fra din link :
I live in England. I can relate to all your problems. I have been trying to take thyroxine for 8 years. I was started on Eltroxin (From Goldshield at the time)but quickly came off of this. Have tried most brands, but have problems with them all. Most recently I am trying Nature-throid, (recommened by Thyroid UK) it’s hypoallergenic. I seem to be better on this just trying to adjust the dosage. This can be obtained on the internet without prescription. It is a form of Armour.
Same shit - new wrapping ?
Jeg vil ikke hevde at jeg vet "det hele", men virkestoffet er neppe avhengig av tablettstabiliseringsstoffene for å fungere - ikke i dette tilfelle.
Forsøk - som innsenderen - en naturthyroxintype ?
Det er iallfall noe annet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-03-09, 12:01 #13
ninus....
Har du fået svar fra din læge - m.h.t. et alternativ til Eltroxin ?
tinmel
-
30-03-09, 12:57 #14
Hej Ninus
Har tænkt på dig! Håber du har fået det bedre... Det ER da påfaldende at du får det dårligere, efter du er startet på de nye Eltroxiner. Det bliver spændende at se om det afspejles i blodprøverne? Hvornår har du sidst fået taget blodprøver i øvrigt?
Jeg er begyndt at tage Eltroxin om morgenen ½ time inden morgenmaden, gør du også det eller?
Er spændt på at høre fra dig.
Ang. alternativer til Eltroxin - til tinmel
På netdoktor er der en lang debat om bivirkninger til den nye Eltroxin og flere brugere er begyndt selv at importere Euthyrox fra Sverige. ...Euthyrox er godkendt af lægemiddelstyrelsen i DK. Her et citat fra Netdoktor"Jeg har talt med Lægemiddelstyrelsen idag.Selvom Euthyrox er godkendt i DK, er der ingen pligt til at markedsføre produktet. Hun sagde, (som Sunrose tidl. har skrevet), at det er behandleren (lægen/endokrinologen) der kan søge om udleveringstilladelse på Eutirox/Euthyrox gennem Lægemiddelstyrelsen. (Lægemidlet er jo godkendt) http://www.netdoktor.dk/interactive/...sd=a&start=190
Jeg selv er på 6, dagen med de nye Eltroxiner og har oplevet lidt trykken i halsen og lidt mere groggy end ellers, men ved ikke om det er tilfældigt?
Hvornår mon bivirkninger skal vise sig, hvis man altså får nogle?
Får taget blodprøver om nogle uger...
Med venlige hilsner
Gitte
-
18-04-09, 07:11 #15
Hej ninus !
Der er tilsyneladende rigtig mange som har problemer med "den nye" Eltroxin.
I hvert fald er der nu indberettet så mange bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen, at de ligefrem skriver om det på deres nyhedsside.
http://web.archive.org/web/200905270...rtikelID=14939
Så hvis du stadig har det rigtig dårligt, bør du nok tale med hospitalet igen..Sist endret av Admin; 10-02-18 kl 21:01
-
16-05-09, 15:22 #16
Det lader til, at den danske Lægemiddelstyrelse ikke vil have andre præparater end Eltroxin i salg i Danmark. Der er stillet nogle "sjove" krav, der skal opfyldes af patienterne, før det evt. kan komme på tale at bevilge en tilladelse til, at Eutyhyrox kan "lovligt" sælges til danske patienter. Det overskrider vist mine muligheder for at forstå sammenhængen, da kravene virker, som om de danske patienter først skal igennem flere forsøg på regulering med den "nye" Eltroxin, og først hvis tallene er "tilfredsstillende" ( for Lægemiddelsstyrelsen?) kan patienterne få bevilget retten til at købe Euthyrox. Jeg vil gerne korrigeres hvis jeg har misforstået noget - efter at have læst denne bemærkning: "De skriver at for at kunne få en udleveringstilladelse skal man dokumentere thyreoideaparametre (dvs. ens tal skal vel være udenfor refenceinterval) og man skal dokumentere forløbet op til, dvs. hvordan ny Eltroxin har forårsaget en ænrding i tallene i forhold til før." Kan det virkelig passe?

Hvis det passer (dvs. jeg ikke har misforstået noget), er det hul i hovedet. Hvis jeg var de danske patienter, der IKKE trives med den nye Eltroxin, ville jeg give pokker i myndighederne og købe selv Euthyrox i Sverige. Det er jo ikke et ulovligt lægemiddel. Tværtimod! Stofskiftepatienternes hverdag er i forvejen så krævende, at jeg ville (hvis det var mig) give pokker i myndighedernes påfund og spare mig for det fuldstændig unødige spild af energi, og i stedet, selv at købe medicinen, hvor det passede mig. Til syvende og sidst må det være afgørende for disse patienter, om deres læger bakker dem op, selv om måske heller ikke lægerne orker kampen med papirnussere hos Lægemiddelstyrelsen.
Sikke noget hø at byde syge mennesker!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-05-09, 17:48 #17
Nu er der så kommet de første reaktioner fra pressen i Danmark.
Ændret stofskiftepille giver bivirkninger. Omkring 100.000 danskere har for lavt stofskifte, og mange oplever bivirkninger med den nye udgave af den eneste medicin i Danmark. Uden at informere hverken læger, apoteker eller patientforeninger har GlaxoSmithKline ændret sammensætningen i stofskiftepillen, Eltroxin. Den nye variant kom i handlen i december 2008, med løftet på emballagen om "ny tablet – samme virkning". Læs mere på EB
Det interessante er, at iflg. GlaxoSmithKlines egne anbefalinger, skal de patienter, der har brug for doseregulering så langt ned som til 25 mcg - ja, de skal indtage en 50 mcg`tablet hver anden dag. Simpelthen fordi ikke alene den nye Eltroxin ikke må deles, men at man heller ikke har i sinde, hverken at fremstille pillerne i styrke 25 mcg, eller - at fremstille 50 mcg-pillerne med delekærv. Jeg forestiller mig, at de uheldige patienter, der lider af hjerte- og kredsløbssygdomme, får problemer med at skulle indtage for meget hormon hver anden dag....
I Dagens Medicin er der også en artikel i dag om samme emne: Nye hjælpestoffer i stofskiftemedicin giver patienter store gener.
Iflg. denne artikel opfordrer den danske Lægemiddelstyrelse OG GlaxoSmithKline patienterne, der er i behandling med den "nye" Eltroxin, til at få tjekket niveauet af det thyreoidea-stimulerende hormon (TSH) i blodet for at se, om medicinen er veljusteret.
Hmm... veljusteret i forhold til hvilken referenceramme? Der jo så mange af dem... ikke? Og hvad med de patienter nu, der på den "gamle" Eltroxin havde været "veljusteret" og ligeledes er det også på den "nye" Eltroxin.... bare med denne lille og ubetydelige forskel, at på den "nye" Eltroxin har de jo ad helvede til.... ? Er de så ikke lige vidt?
Det er klart at den danske Lægemiddelstyrelse kører et tæt parløb med GlaxoSmithKline. Endda har direktøren for den danske afdeling af GlaxoSmithKline den frækhed at nægte kendskabet til den store "Eltroxin-affære" i New Zealand, der endte med at andre levothyroxin-produkter er blevet indført på det newzealandske marked. Sådan går det ikke i Danmark.
Iflg. samme artikel i Dagens Medicin påstår Birte Nygaard, formand for Dansk Thyroidea Selskab og overlæge på Herlev Hospital, at selv om også Merck og Nycomed producerer samme medicin, endda i mindre doser - "er medicinen så billig, at de andre firmaer ikke er interesserede i det danske marked."
Det ville nu være spændende at spørge både Merck og Nycomed, om det er nu så frivilligt, at de ikke ønsker at komme på det danske marked... når det nu ligger så klart, at det ikke kan betale sig for GlaxoSmithKline, at fastholde en formel, patienterne kan tåle.
Det lader til, at der må være en guardian engel, der i sit høje havde sørget for, at jeg selv er kommet til besindelse og gået over på Westhroid, før Eltroxin er blevet "utålelig". Det gør mig sørme så ondt, så ondt for de danske stofskiftepatienter, der hverken har adgang til Thyroid USP, eller en syntetisk medicin de kan tåle.
Sist endret av Admin; 10-02-18 kl 21:07
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-06-09, 21:23 #18
Det ser ud til, at farcen GlaxoSmithKline/Eltroxin slutter i år. Fremover bliver det et sydafrikansk datterselskab til Aspen Global Incorporated, der skal stå for fremstillingen af Eltroxin til alle markeder udenfor USA.
Iflg. en pressemeddelelse fra GlaxoSmithKline d. 30. juni sidste år - har GlaxoSmithKline solgt Eltroxin (+ 3 andre lægemiddelprodukter) til et datterselskab af den sydafrikanske farmaceutiske koncern, Aspen Global Incorporated for et kontant vederlag på 170 millioner £.
Andrew Witty, Chief Executive Officer, GlaxoSmithKline citeres for at have sagt noget i retning af: "som led i optimeringen af rentabiliteten og ønsket om forenkling af vores fremstillingsvirksomhed, vil vi sælge de af vores produkter, der kan effektivt markedsføres af andre parter. Aspen er en god, respekteret og hurtigt voksende farmaceutisk koncern. At sikre kontinuiteten i udbuddet for patienterne var en vigtig faktor i vores valg af partner for denne aftale tillige med Aspen`s evne til at løfte forpligtelsen til at sikre produkternes kvalitet og høje standarder produktionsleddet."
Jada... det bliver vist længere vej over kloden, når fremtidige problemer med Eltroxin skal løses.... hvis evnen til problemløsning følger GlaxoSmithKline`s, som vi har oplevet de sidste måneder.... er der ikke megen trøst for patienterne at spotte, efter at denne handel afsluttes senere i år. South Africa her I come.
I lyset af alle disse fiksfakserier, der alene kan læses om i denne tråd - vinker Armour Thyroid, Westhroid og Nature-Throid til os i det fjerne, venligt og roligt.... og imødekommende.... fred, fred, fred og ro. Ingen formel-ændringer. Ingen søforklaringer. Ingen bortfoklaringer og ingen omgåelser af sandheden. Virker bare som det skal fra første tablet... til den sidste. Ingen problemer med bindingsstoffer, med leverandørskift, med offentlige styrelser, med andre aktører.... Bestiller man Armour - får man Armour. Bestiller man Westhroid - får man Westhroid.
Uha, hvilken fred og gammen.... med disse tørrede grisekirtler til patienterne, der altid kan regne med, at det de har brug for er det de får.... Disse gammelkendte lægemidler og deres rolige fremstilling i baggrunden, hvor det eneste patienterne behøver bekymre sig om er, at huske sine piller på bestemte tidspunkter - står i skærende kontrast til storindustriens formel-rod og koste-hvad-det-koste-vil optimeringer på kryds og tværs af produktions- og salgsledet - med patienterne i midten, placerede som hund i et spil kegler.... hvor ingen ved, hvor fra det næste problem kommer...
Det er næsten lige før, at man bliver direkte taknemmelig for at Forest Laboratories og Western Research Labs kan finde ud af at drive deres forretning så solidt og stabilt, at det ikke går ud over de syge, der behandles med deres produkter....
Sist endret av Admin; 10-02-18 kl 21:13
-
30-07-09, 14:53 #19
Hvad gør jeg ?
Hej,
Jeg håber at I forstå hvad jeg skriver, selv om det er på dansk
Jeg har lige været hos min læge (går på et ambulaturium på et hospital, Herlev), og fik at vide, at mine tal var gode nu.
Men jeg har det stadig ikke godt.
Jeg har ondt i mine muskler og lider af hovedpine, og træthed. Alt sammen startede da jeg begyndte på de "nye" Eltroxin 100 mg.
Da jeg sagde dette til lægen, fik jeg at vide, at det var nok en tilfældighed
Men det tror jeg ikke på.
Er der andre der har sådanne bivirkninger ?
Håber at høre fra jer.
Mange hilsner fra
GypigeFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
30-07-09, 17:38 #20
Hei Gypige.
Jeg kjenner flere i Herlev, er altså inneforstått med dialekten
Vi forstår godt - du kan bare skrive av hjertens lyst.
Det er nok en ubredt misforståelse at hvis man ikke har det godt på Eltroxin, så er det noe annet i veien med en. Her brukes mange bortforklaringsmodeller, fra at " det vil nok snart ordne seg" til psykiatri.....
Jeg var tolmodig i 16 år og jeg prøvde Armour helt som siste utvei. Jeg tenkte at "det kan være det samme, dør jeg så dør jeg".
Men det slapp jeg altså
Jeg tror legene vil stå ved sitt valg.
Eltroxin kom jo fra litt før 1980. Til da hadde Armour (lignende) medikamenter vært helt enerådende. Legene valgte å kassere de gamle medikamenter og erstatte dem med "det nye".
Det skulle man jo på den tid.
Det nye besto av kun ett av kjertelens produkter - T4 - syntetisk produsert.
Den gang kaldte man det for Thyroxin, altså -inet som kommer fra Thyreoidea.
Man visste ikke om de andre !
Det er kommet bøker med ny viten siden valget.
Allikevel står man fast ved "sitt" (om det nu var det) valg.
Så skal man jo passe på ikke å skyte på pianisten.
Fastlegene har jo å rette seg etter hva endokrinologen på sykehuset bestemmer.
Jeg vet jo ikke.....
Men overgangen til Armour har bare gjort meg godt.
Ikke alle plager forsvant, men langt de fleste, og de alvorligste er vekk som dugg for solen.
Rent behandlingsmessig skal vi ikke godta at medisinindustrien har så mange lobbyarmer inn i bestemmende organer, at vi som pasienter blir fratatt muligheten til en individuell tilpassing av behandlingen.
For det er DET de har gjort !
Ordet "bivirkninger" liker legene ikke om Eltroxin. De påstår at den ikke har bivirkninger.
Bruk manglede effekt istedenfor.
Det er mer dekkende, for det er jo derfor de plager oppstår som vi kaller bivirkniger.Sist endret av Admin; 30-07-09 kl 18:57 Begrunnelse: Citat tilføjet
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
Av synne i forumet Andre hormonerSvar: 25Siste melding: 07-02-09, 14:02 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
Forskellen på Eltroxin og Amour
Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 30-04-08, 20:23 -
Hyperaktiv på Eltroxin?
Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-12-07, 11:47 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06
Svar med sitat

Bokmerker