Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hei og litt til
Threaded View
-
11-06-09, 22:55 #7
Jeg forstår godt hva du mener Liljekonvall, det handler om tryggheten ved at andre kjenner seg igjen i og har opplevd det samme. Som du selv sier, overdoseringssymptomer/hypersymptomer er ikke noe man ønsker at andre skal oppleve.
Jeg levde i denne tilstanden i flere år før jeg ble diagnostisert med Graves (høyt stoffskifte). Og jeg var naturlig nok livredd denne tiden. Alt i kroppen var galt på en gang og i tillegg til det angsten som toppen av "kransekaka".
Nå skjer dette, heldigvis (om jeg kan si det slik) bare ved overdosering. Noen ganger skjer det plutselig, andre ganger har jeg symptomer som burde fortelle meg at nå er det noe på gang. Jeg hører litt dårlig på det øret
Det kan være muskelverk (spesielt i armene), tungpust ved aktivitet, uro (som om noe kryper og stikker inne i kroppen), dårlig/lite/urolig søvn, jeg er varmere, diare, må oftere på toalettet, hodepine, skjelver litt på hendene, pulsen stiger mer enn normalt (særlig ved aktivitet ) og jeg har vanligvis litt mer energi enn vanlig før det "smeller". Da forsvinner all energien, kroppen går på høygir (ikke jeg, jeg er tom) og alt er på en måte ute av kontroll.
Det som antagelig skjedde når du måtte legge deg ned var at du fikk et anfall av høy puls (det kalles takykardi og er nevnt som bivirkning ved overdosering ved Levaxin). Pulsen kan stige ved overdosering, den kan generelt ligge høyt eller komme i pulsanfall som roer seg etter litt tid. Det er naturlig å bli redd/føle angst og det hele kommer litt ut av kontroll. Du gjør lurt i å sette deg/legge deg ned og puste rolig. Det kan hjelpe å drikke et glass iskaldt vann. Jeg har også tilgjengelig betablokkere, som effektivt roer pulsen hvis dette skulle gå over dager (som det har gjort noen ganger). Husk at dette ikke er farlig, men ubehagelig. Redusering av Levaxin er det som fjerner alt det ubehagelige, det tar noen ganger, som nevnt, litt tid.
Doseringsmessig er det i mitt tilfelle alltid lurt å redusere Levaxinen til kanskje det halve et par-tre dager, for så å finne en dose som er litt lavere enn den jeg prøvde ut før oppdosering. Da forsvinner symptomene raskere enn hvis jeg gjør bare en liten endring på ukesbasis. Da må jeg stå i plagene lengre.
Er du oppmerksom vil du nok kunne tolke kroppens symptomer på dette i fremtiden. Dette var ditt første møte med overdosering, jeg håper du ikke vil oppleve det igjen. Men skulle du gjøre det er jeg sikker på at du kjenner det igjen relativt raskt. Stressfølelse/uro kommer som regel først. En følelse vi gjerne forsøker å finne forklaring på andre steder
Er du klar over dette, vil du gjerne kunne unngå mye av det andre som følger senere i forløpet.
Glad du ble litt lettet jeg da. God natt
Sist endret av Eirin; 11-06-09 kl 23:31

Svar med sitat
Bokmerker