takk for godt svar, Hansen.

Jeg har bare lest så mye om Armour her inne i det siste og begynner å lure på om det kan være bedre?? Eller kanskje jeg skulle prøve enda høyere dose.. Endo'en min er helt blind da, prøver å forklare henne saker og ting, men hun holder seg til lab.resultater... Jeg har sluttet å gå til henne og doserer meg selv. Tar noen bp innimellom, men etter 5 år med dette kan jeg da tolke svarene selv ...

Jeg synes det er så vanskelig, spesielt fordi jeg har hatt en god periode et-par uker nå. Da er liksom alt det kjipe glemt.

Men hvis du anbefaler å øke dosen før jeg prøver Armour så tenker jeg at jeg gjør det.. Venter litt med å dra på Balder og.

Jeg tar 10ug D-vit om dagen, 1 tabl (200% av ref.mengde). Begynte med det fordi det skal hjelpe mot depresjon. Hvor mye tar du?
Det er ikke bra å ta for mye D-vit fordi det er fettløselig og det som ikke benyttes hoper seg opp i fettet. Og jeg har endel lagrinsplass.. ;) For høyt inntak kan gi hyperkalsemi igjen kan føre til mange av de samme symptomene som hypotyreose (men det skal nok være ganske for høyt inntak). Vannløselige vit skilles ut med urin og er derfor ikke toksisk.)