Hei!

Trist å høre at det var så vanskelig med ammingen. Jeg lurer på om en del ting henger sammen. Men min 1. barn ble jeg deppa, fikk som deg tette melkeganger flere ganger, såre bryster, osv. Jeg gikk faktisk til fastlegen på det tidspunktet og bad om utreding for lav stoffskifte. Testet bare TSH og fritt t4 og t3. Nå 8 år senere få jeg endelig testet mer grundig og finner høy antistoffer (anti-TPO).

I allefall når jeg fikk barn nummer 2 hadde jeg gjort en del endringer i kostholdet... blitt nesten gluten og melk fri og kuttet sukkeret nesten helt ut og begynt å spise mye mindre karbohydrater. Jeg fikk aldri tette melkeganger med barn nummer 2 og ble ikke deppa. Så jeg har veldig tro på at du kan komme langt med å endre kostholdet. (Kosthold endringer har hjulpet meg over de verste symptomene mine, men det som er igjen er at jeg fortsatt mangler en del energi...)

Skulle jeg tenke på å bli gravid igjen nå hadde jeg spist masse suppe laget av kraft fra økologiske bein (gir mye mineraler), mye kokosolje, bløtkokt egg, mye økologiske lever, masse grønt, tran, hjemmelaget surkål (slik at du får i deg masse probiotika) og ikke noe korn, melk, sukker, eller andre høy GI matvarer.

Kanskje det hjelper, jeg håper det!
Lykke til med å få et barn til og håper at du kunne få det bedre med ammingen!
Hilsen Lulu
Nylig oppdaget høy anti-TPO verdier og skal prøve å få tak i armour! Må også teste ut barna for det - de har sky høy kolesterol... mistenker at alle har stoffskifte problem...