Takk for svar Ruth, er litt spent på om det blir lettere å amme barn nr. to om vi da får en til. Men jeg vil overhodet ikke gå gjennom det samme slitet en gang til. Det var altfor tøft. Og vil si det er endel ammepress ute og går i samfunnet for tiden. Synd, men man blir fort overkjørt og får dårlig samvittighet om man ikke ammer. Nå vet jeg bedre! Helsa må komme i første rekke. Både den psykiske og fysiske.

Ja, jeg fikk også diagnosen fødselsdepresjon og ble henvist til BUP. Men følte at det ikke kunne være en alvorlig depresjon. Det var først når jeg ble skikkelig fysisk dårlig jeg fikk sjekket det lave stoffskiftet. Så da begynte alle å fundere på om fødselsdepresjonen kom av lavt stoffskifte, og det er vel en klar sammenheng der. De er vel generelt flinkere til å ta en fødselsdepresjon alvorlig. Jeg skulle bare ønske de kunne ha en lavere terskel for å sjekke stoffskiftet også.

Nå er jeg overhodet ikke deprimert og føler meg ganske bra, så håper på at jeg snart kan vurdere et barn til om ikke så altfor lenge