ja, den boka er bra! Anbefales varmt. Og du slipper å reise helt tilbake til barndommen og vrenge alt ut og inn! Og da jeg var riktig deprimert, leste jeg et uttall av andre bøker. Freud og sjelegranskning, barndom, anlysere analysere. Timesvis hos psykolog og psykiater. Jeg heller mer til det kognitives her og nå, som du jobber med via denne boka. Tror de to gutta har skrevet en bok til, mener jeg leste den også i høst. Det man sier om kognitiv terapi, er at du er mer tilgjengelig for jobbing med deg selv når du er på vei opp av grøfta. Og det er jo logisk! Er du nede i mørket, er det ikke lett å jobbe. Boka er ikke tung. Og det beste av alt: Biblioteket har den om pengepungen er slunken.

Kan også varmt anbefale Åsa Nilsonne: Hvem bestemmer i ditt liv? Koster 225 kr, finnes også på det velsignede biblioteket. Den er enda mindre psykologiserende, dersom du har det langt oppe i halsen! Og gir deg gode eksempler på å jobbe med hvordan du tenker.

Den handler om oppmerksomt nærvær. "Det å være oppmerksomt nærværende i livet sitt er å kunne delta i og ta vare på det som skjer. Det er å kunne styre seg selv i den retningen man ønsker, i stedet for å bli styrt av tilfeldighetene, omstendighetene eller andre mennesker. ... hvordan vi kan leve i nået."