Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
27-05-09, 13:49 #1
Sv: Levaxin vs Armour
Min fremgangsmåte var å sette meg inn i hva stoffskifte virkelig er og betyr for alle organer i kroppen. Jeg skjønte kjapt at legen ikke har kunnskap og dette ble derfor snudd til min fordel. Jeg var ikke belærende men informativ ovenfor legen og han kjøpte budskapet. Jeg sa videre til han:
" min fremtid ligger i dine hender. Mine stoffskifte verdier er mine og bare mine. Jeg vil behandles som individ og ikke som en gruppe friske mennesker og statistikk. Etter en tid med behandling som ikke virker vil jeg nå ha Armour. Jeg har tilbrakt 100vis av timer på nett og all erfaring fra andre sier att dette er et bedre alternativ enn syntetisk medisin. Dette kan jeg få på to måter. Jeg kan få det av deg og vi sammen prøver dette, alternativt må jeg finne meg en annen lege."Hilsen Persa - Erfa bruker. Les mer: Lavt stoffskifte uten antistoffer
-
27-05-09, 15:01 #2
De som prøver, og slutter med Armour fordi de "ikke tåler det" har garantert binyre-trøtthet, og trenger å behandle dette.
-
27-05-09, 15:19 #3
Hei.
Hvordan finne ut om man har binyre tretthet og hvordan behandles dette? Jeg eksperementerer litt selv nå med å redusere Levaxinen for å se om formen blir bedre. Tror kanskje jeg har ligget litt for høyt. Tar 1/2 tablett e dag i uka (bruker 150 hver dag til vanlig samt en halv lio daglig)Pga feil ble jeg medisinert først høsten 2006, blodprøve jan 2001 viste hypo, men ble ikke fulgt opp. Nå: 150 Levaxin 20 Liothyronin
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000...
-
27-05-09, 15:56 #4
Vanlige leger tar en blodprøve, og sier at du er frisk så lenge du ikke har ekstremt lavt kortisol (Addisons Syndrom) eller ekstremt høyt (Cushings Syndrom) - Problemer er imidlertidig at du kan ha slitne binyrer uavhengig av målingene i blodet. Blodprøver er også avleggs. Det er døgnurin (totalmengde av kortisol) og saliva (spyttprøve - 4 ganger på 24 timer, måler cellene!) som er best.
Jeg anbefaler deg å ta en ASP Profil (saliva-test) via www.Scandlab.com som ligger i Stockholm. De sender testkit, og du tar prøver hjemme, enkelt og greit, så sender du den til de. De mottar, og sender så prøven til USA (verdens beste land, særlig når vi kommer til helse og viten!) og analyserer den der. Svaret kommer til deg innen 2 uker. Det er selvsagt kjekt å ha en lege som har kompetanse nok til å gå igjennom resultatene av saliva-prøven, da.
Til syvende og sist, så er det det samme med binyrer som med stoffskifte: Uansett om prøvene er fine, så kan DU ha symptomer og føle deg dårlig.
Binyretrøtthet kan noen ganger behandles med kortison, men kun i biologiske doser. Smådoser, altså.
Hovedbehandlingen ligger i å finne ut av mange ting; Stressårsaker i livet ditt, maten du spiser, det du drikker, jobbsituasjonen din osv. - Jeg anbefaler deg å kjøpe og å lese boken "Adrenal Fatigue: The 21st Century Stress Syndrome" - http://www.amazon.com/Adrenal-Fatigu...3436044&sr=8-1
I denne boken får du vite nøyaktig hvordan du behandler binyrene dine. For det er hovedsakelig DU som alene må behandle de. 95% av alle med binyreproblemer blir foralt at de er "friske" av legene.
Sykdomsutviklingen kan fungere slik:
1.) Du får hypotyreose
2.) Du får den dårlgiste medisinen, Levaxin
3.) Du utvikler binyre-trøtthet etter tid fordi Levaxinen ikke fikser stoffskiftet ditt
4.) Stoffskiftemedisinen fungerer dårligere og dårligere når man først har binyre-trøtthet.
5.) Man behandler binyre-trøtthet (kanskje med kortison også)
6.) Man begynner å ta Armour istedenfor Levaxin
7.) Man er helt frisk til slutt.
Lignende tråder
-
Levaxin vs Armour
Av Persa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 22-05-09, 21:12 -
Forskjell på Levaxin og Armour??
Av Frustrert i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 1Siste melding: 12-05-08, 21:29 -
Levaxin eller Armour
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 04-09-07, 13:34 -
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 10:20 -
Fra levaxin til armour?
Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 02-12-06, 01:20

Svar med sitat

Bokmerker