Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: almindeligt lægebesøg eller?

Sant det gulden.
    Det beste en kan gjøre, er å forsøke å utdanne seg så godt det går i sin egen tilstand.
    Det er et faktum at dette var og fremdeles er en oversett situasjon som mange behandlere har et bagatellmessig forhold til.

For at man skal vite hva man har krav på, og om en blir behandlet korrekt, er det viktig å besitte de kunnskaper som skal til for å vurdere det.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    6

Hej igen allesammen og mange tak for alle jeres svar! Dette her er jo et super forum, og jeg bliver helt flov over at selv har været væk så længe, men jeg er ufattelig let tømt for energi, og når derfor ikke halvdelen af det jeg gerne ville - og plejer. Men tusind tak igen for jeres svar, det er dejligt ikke kun at finde ligesindede men også at få gode råd.

Siden sidst har jeg fået taget en skintigrafi, som jeg måtte vente flere uger på. Den viste at kirtlen er let forstørret og meget voldsomt aktiv. - Dette har tilsyneladende fået min lege til at tage mig alvorligt. (selv om hun stadig er ufatteligt lidt empatisk)

Nu venter jeg så på en ny undersøgelse, hvor jeg ikke helt hvad der skal ske, men forinden skal jeg have taget blodprøver igen. Jeg vil der bede om (okay, kræve!) at komme igang med noget behandling meget snart for dels er jeg ved at blive utrolig træt af mine symptomer og dels begynder jeg at bekymre mig meget om den effekt det her høje stofskifte jo uvilkårligt har på min krop. Synes det har stået på så længe nu at noget skal gøres.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    6

Skriver lidt igen her da jeg nu har fået thiamazol mod mit høje stofskifte og propranolol for at afhjælpe den hjertebanken og uro jeg døjer meget med. Nu håber jeg i første omgang at propranololen kan hjælpe.

Som jeg blev rådet til herinde havde jeg på forhånd læst en del om min sygdom inden jeg mødte til min første samtale med en endokrinolog og det var guld værd, så tak skal I have.

Medlem siden
    Apr 2008
    Meldinger
    16

Hei!

Dette legemidlet har ikke generell markedsføringstillatelse i Norge. Ved forskrivning må det søkes Godkjenningsfritak, hvilket betyr at behandlende lege/institusjon må rekvirere legemidlet til en bestemt pasient eller til bruk i egen praksis. Produktinformasjon er ofte vanskelig tilgjengelig.

Hvor mange av dere er klar over at i vanlig levaxin er det laktose som tilsetningsstoff.Har pas.som har laktoseinntolleranse og måtte bytte til levxain uten laktose!

RIN
    Hjelp til sjølvhjelp er enno verdt eit grann.

Lignende tråder

1. Armour eller levaxin, eller begge deler?
    Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 4
    Siste melding: 12-11-07, 19:37
  2. Øke nå eller vente?
    Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Siste melding: 14-03-07, 12:14
  3. TSH eller fT4
    Av Maia i forumet TSH
    Svar: 2
    Siste melding: 26-01-07, 15:19
  4. o,5-1,5 eller 0,2... hva er rett TSH?
    Av Lissa i forumet TSH
    Siste melding: 03-11-06, 19:53
  5. ft4 eller tsh
    Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 2
    Siste melding: 14-05-05, 21:58

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg