Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
19-05-09, 22:41 #7
Sv: almindeligt lægebesøg eller?
Hei Napand

Synes ikke du har vært heldig med ditt legebesøk, så utrolig forskjell fra min egen lege.....
Jeg har vært der du er i fjor sommer – det som gjorde at jeg til slutt gikk til lege var at jeg ble så voldsomt andpusten av ingen ting, det var det som bekymret meg mest akkurat da. Men når jeg begynte å se tilbake hadde jeg mange andre ting som hadde kommet ”snikende” på og som det tok litt tid å sette i sammenheng – jeg hadde sluttet å røyke et halvt år før dette og trodde at det kom av det. Hadde hvilepuls på 110 når jeg satt i ro, veldig problemer med å sove, veldig deprimert, hissig, gikk ned i vekt og var rett og slett en helt annen person enn jeg pleier å være (stakkars familien min
Jeg fikk da tatt blodprøver og fikk vite at jeg hadde høyt stoffskifte. Begynte med en gang på ganske stor (tror jeg) dose med Neo-Mercazole, betablokker for å dempe hjertebank og vanndrivende da mitt ene ben hovnet veldig opp. Etter det har stoffskiftet gått stadig nedover og jeg trodde kanskje jeg var en av de heldige hvor dette gikk over men nå mistenker jeg at jeg har fått lavt stoffskifte
Formen er aldeles ikke bra…… Jeg har som nevnt over heldigvis en lege som følger meg godt opp men jeg forstår etter å ha lest en del her inne at ikke alle er like heldige med det – jeg skal også ta nye prøver i neste uke og har stort sett tatt prøver nesten hver måned siden i fjor både hos fastlegen og endokrinolog på sykehuset.
Be som Eirin sier om nye prøver med jevne mellomrom – og prøv å finne en lege som hører på deg
Så et lite spørsmål til n’Finn – du sier at de med høyt stoffskifte har høyere prioritet enn de med lavt – hva kommer dette av?
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Øke nå eller vente?
Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-03-07, 12:14 -
TSH eller fT4
Av Maia i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 26-01-07, 15:19 -
o,5-1,5 eller 0,2... hva er rett TSH?
Av Lissa i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-11-06, 19:53 -
ft4 eller tsh
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 14-05-05, 21:58

Svar med sitat
Bokmerker