Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
19-05-09, 17:45 #6
Sv: almindeligt lægebesøg eller?
Hei Napand

Jeg tror ikke det finnes bare et svar på hvordan gripe ann et høyt stoffskifte. Hos noen går det over, hos andre eskalerer det. Derfor bør du følges opp med nye blodprøver om en 3-4 uker. Blodprøver som bør tas er Tsh, FT4, FT 3, TRAS og Anti-TPO. Fortsetter det å øke setter man gjerne i gang en eller annen form for behandling. Det være seg medisiner, radiaktivt jod eller operasjon.
Jeg har selv hatt sykdommen og fikk i første omgang betablokkere for å roe ned min puls. Det ble tatt nødvendige blodprøver og konstatert at jeg hadde Graves. Jeg tok også en scintigrafi av kjertelen. Relativt fort økte stoffskiftet til de store høyder og de satte i gang behandling med Neo-Mercazole. Så det viktige er at du følges opp tett og hva som skjer videre avgjøres av hva dine blodprøverviser og en scintigrafi.
Det er merklig at en lege ikke er mer opptatt av å informere om videre fremdrift, at du ikke blir spurt hvordan du har det og at det ikke gjøres noe for å avhjelpe din høye puls. Det høres dessverre ikke ut til at du har den beste lege for å si det slik. Håper du blir mer satt inn i din sykdom etterhvert og at du med behandling vil føle deg bedre. Dette kan dessverre ta litt tid å få bukt med denne sykdommen, så tålmodigheten din vil måske bli satt på prøve flere ganger underveis. Ta nye blodprøver om kort tid og ta ansvar for din egen helse. Be om det du trenger av informasjon og hjelp, ikke forvent at du får det uten å be om det.
God bedring!
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Øke nå eller vente?
Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-03-07, 12:14 -
TSH eller fT4
Av Maia i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 26-01-07, 15:19 -
o,5-1,5 eller 0,2... hva er rett TSH?
Av Lissa i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-11-06, 19:53 -
ft4 eller tsh
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 14-05-05, 21:58

Svar med sitat
Bokmerker