Det er tydeligt (og dejligt forfriskende) Napand - at du endnu ikke har været syg "længe nok". Man kan godt læse mellem linjerne, at dine ressourcer endnu ikke er slidt ned. Det bliver de personlige ressourcer nemlig, når man går (for)længe nok og ikke bliver hjulpet godt nok, som følge af lægens enten uvidenhed, eller fastlåste forestillinger om sygdommen. Det er derfor, at det er så vigtigt og afgørende for resten af din fremtid, at du selv holder øje med, om den behandling (og holdning hos lægerne du møder) modtager er tilfredstillende.

Du (eller andre) kan selvfølgelig ikke vurdere det medicinske godt nok når man selv er en nybegynder. Det plejer komme først efter at desperados-patienterne, af nød, selv begynder at lære om sygdommen. Men det du kan vurdere allerede før du bliver for syg til at "lære det hele på den hårde måde" - om lægen/lægerne udviser den rette seriøsitet og respekt for dig og din sygdom. Respekten for dig vil alene ytre sig gennem fraværet af lægens henvisninger til, at "det kan ikke være stofskiftet, der er grunden til symptomerne (tallene er så fine jo), men at det så må være noget psykisk". Bla, bla, bla....

Sådanne læger bør man sky som pesten og helst undværre, da skaden ved at undværre dem - kan i hvert fald ikke være større end den hjælp de IKKE yder, som følge af deres vildfarelse om, at når tallene er fine, er resten det også - ergo: patienten er psykisk syg. Men lige netop dette kan blive aktuelt når (hvis) dit høje stofskifte bliver behandlet og når (hvis) du udvikler hypothyreose (lavt stofskifte), som følge af behandlingen for højt stofskifte. Derfor kan du lige så godt allerede nu læse på her, hvad folk, der var behandlet for højt stofskifte (særlig dem, der fik radiojod eller blev opereret), skriver om deres tid efter helbredelsen af højt stofskifte med lavt stofskifte....

Når det bliver aktuelt med at skulle finde en endokrinolog - kan det være, at du bliver henvist til en efter din læges eget valg. Det kan sagtens blive et heldigt valg, men det kan også blive det modsatte. Du kan evt. kontakte danske gitteh via PMer her på Sonjas (ikke alle har lyst til at kommentere navngivne læger på åbent forum) og høre om hun kan råde/fraråde dig kontakten til bestemte læger. Gitteh bor vist nok også i "Århus-området", tror jeg. Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg selv, at hun kan, i hvert fald fortælle dig om endokrinolog(er), hvis hørelse er ikke meget at skrive hjem om. Det er mit indtryk, i hvert fald.

Og så vil jeg ellers - sammen med n`Finn - håbe, at din læge har allerede rekvireret flere (rette) blodprøver, end du er blevet oplyst om.