Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
16-05-09, 10:27 #2
Sv: almindeligt lægebesøg eller?
Hej kære Napand
Og velkommen til.
Det er helt sikkert, at her kommer du ikke forgæves, men da årstiden er en "agurketid", kan det betyde, at svarene kommer ikke så tæt som man måske ønsker sig. Det gælder om at holde sine tråde "i live" ved selv at trække dem frem, ved at skrive succesivt supplerende ind af løse tanker, opdatering af symptomer osv. Hav tålmodighed.
Da du er ung og nybagt i genren "højt stofskifte" er der meget nyt at lære, hvor du under alle omstændigheder ikke kan regne med at få oplysninger nok hos lægerne. Så skulle du være ualmindelig heldig, hvilket din beskrivelse af konsultationen hos lægen tyder jo på, at du ikke er. Så er det bare om at læse side op og side ned her, inden der evt. kommer gang i dialogen i din tråd.
Din læges forklaring om, at højt stofskifte kan gå over af sig selv er fin. Jeg ville håbe for dig, at det kom til at passe. Men det kan man ikke regne med og hvis dine symptomer fortsætter, bliver flere osv. er tiden inde til at presse på at få supplerende blodprøver taget, der kan påvise eller afkræfte om dit højt stofskifte er en følge af en autoimmun reaktion rettet mod din skjoldbruskkirtel. Som du beskriver det - er der nok allerede tid til at tage disse prøver og se hvad de viser. Jeg er ikke selv verdensmester på disse ting, og håber derfor at der snart kommer mere erfarne til, der kan hjælpe dig bedre end jeg kan.
Under alle omstændigheder er det nødvendigt, at du fra starten forlanger udskrifterne af alle blodprøver du får taget i denne anledning og at du kraftigt overvejer (hvis din læge fortsætter med at negligere din sygdom og er for ukyndig til at være klar over betydningen af de arvelige forhold), at forlange at blive henvist til en endokrinolog. Jeg ved ikke hvor i Danmark du bor, men har hørt at Hans Perrild fra Bispebjerg Hospital er en læge, der ved mere om thyreoideasygdomme, end andre, mere diabetes-fikserede endokrinologer. Derimod har jeg læst andres beretninger, fra Århus og Odense, at der kunne de have svært ved at få ørenlyd hos endokrinologer, men om der findes positive undtagelser, ved jeg desværre ikke.
Jeg håber det snart begynder at løse sig for dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Armour eller levaxin, eller begge deler?
Av trude.lutt i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 12-11-07, 19:37 -
Øke nå eller vente?
Av marge i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-03-07, 12:14 -
TSH eller fT4
Av Maia i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 26-01-07, 15:19 -
o,5-1,5 eller 0,2... hva er rett TSH?
Av Lissa i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 03-11-06, 19:53 -
ft4 eller tsh
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 14-05-05, 21:58

Svar med sitat
Bokmerker