Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Jeg fatter ikke, at lægerne bedriver dette cirkus, der i virkeligheden kun vidner om deres manglende kompetence. Det er flovt! I den grad!
"Mit TSH med gl. eltroxin plejer at ligge på 3.6-3.8 og har haft det fint med det men nu ligger det på 4.5 med ny eltroxin"

Denne patient har haft stofskiftesygdom i flere år. Det lader til, at vedkommendes praktiserende læge havde ladet patienten tro, at et TSH på 3,6-3,8 er I ORDEN at have, når man er "velreguleret". Det lader ligeledes til, at denne patient har vænnet sig til at leve med hypothyreosen, så et TSH på op til 4 accepteres i årevis, som værende et godt resultat. Sandheden beklagelsesvis er - at denne person har godt nok lært at leve med sygdommen i den tro, at den var velreguleret (mens den netop IKKE er det), mens de langsigtede helbredsskader som følge af tilværelsen med en underbehandlet hypothyreose - de skrider frem og vil nå op til overfladen en dag i fremtiden, i form af sygdommens uoprettelige senfølger. Det er kun spørgsmål om tid. Denne person er kun sidst i trediverne. Endnu ung nok til at hormon-feedback fra de øvrige hormonkirtler endnu er pænt effektiv. Men den holder ikke forever. Sker der ikke en radikal forbedring af vedkommendes behandling (hellere i går end i morgen), bryder vedkommendes resthelbred sammen når hun kommer i overgangsalderen, hvis den ikke allerede er begyndt i det små.

Jeg vil gentage efter Hippokrates og n`Finn: "Whenever a doctor cannot do good, he must be kept from doing harm."