Jeg valgte "annet" i meningsmålingen, rett og slett fordi jeg ikke har prøvd å få barn ennå.

Akkurat nå føler jeg meg rimelig overmoden for å bli mamma, og jeg og min kjære hadde en opprinnelig plan om å begynne å prøve ganske kjapt etter bryllupet. Nå utsetter vi det foreløpig litt fordi verdiene mine ikke har stabilisert seg ennå, og jeg synes det er skikkelig kjipt å vente på bedre form og verdier... I mellomtiden får jeg fokusere på å bli en god kone, og på å fortsette vektnedgangen min sånn at jeg kan bli enda bedre rustet til å bli gravid. Vi er jo bekymret for at hypo'en min vil lage trøbbel for vårt barneønske, men ønsker heller ikke å ta sorgene på forskudd. I tillegg har min forlovede diabetes 1 med sviktende potens som konsekvens, så det er mye som skal klaffe for oss for å få det til... Vi har snakket mye om det, og er inneforstått med at om vi får barn, så får vi barn, og om vi ikke får barn, så har vi fortsatt både hverandre og andre muligheter til å bli foreldre eller omsorgspersoner.

Faktisk synes jeg det vanskeligste nå er ventinga før vi begynner å prøve. Å vente gir jo ingen indisier på hvor lett eller vanskelig dette vil bli...