Hei.
Jeg hadde samme utgangspunkt som deg, men med litt lavere TSH, litt lavere T3 og T4.

Din T4 har nå gått ned fra første måling, eller blingser jeg?
Normalt virker ikke Levaxin før etter 8 uker når man tar det første gang. Litt rart at du har økt allerede.
Jeg skriver normalt - på noen virker det raskere. Hvis det er hypersymptomer du opplever, vil de gå over selv om du tar samme dose. Det er ihvertfall min erfaring. Vel, jeg kommer ikke tidlig i seng, og hjertet banker nok litt raskt, men ikke sånn at jeg merker det.

50 er jo lite, og hvis du med dine verdier opplever at det er for mye, virker det som om du responderer både bra og raskt på Levaxinen. Og sånn står det i boka.

Det er ikke teit å dele en tablett i fire hvis det optimaliserer dosen. Hvem sier det kun er 25, 50, 75, 100 og 125 som er de eneste riktige doser?
Skal alle gå på disse vil flesteparten alltid være litt underdosert eller litt overdosert. Jeg har kjøpt piller i alle dosestørrelser slik at jeg kan mikse og dele som det passer meg.
Men før du sjonglerer alt for mye skal du bli kjent med blodprøver, og når du føler deg friskest i forhold til hvilken dose du skal ha.
Seks uker etter oppstart er veldig tidlig. Ting har ikke stabilisert seg ennå.

Jeg tror du merker søvnløsheten osv. fordi du er i oppstart. Jeg tror dette vil jevne seg litt ut etterhvert når kroppen blir vant med å få mer hormoner.

Siden jeg heller ikke har antistoffer trodde jeg også at jeg hadde hypofysesvulst. Jeg hadde også en periode veldig vondt i det ene øyet. MR av hodet viste at alt var normalt.
En lege mente det var pga jodmangel at jeg fikk hypothyreose. Vel, ingen jod fikk dette til å funke igjen, så jeg tar thyroxin. Det funker ikke så bra det heller... Men noe bedring er det jo.

Andre årsaker kan vel også være polycystisk ovariesyndrom, insulinresistens, mye sukker i kosten. (Si i fra hvis dere ikke er enige, nå sier jeg bare det jeg har lest andre steder.)

Hvorfor virker ikke thyreoidea som den skal når man ikke har antistoffer, ikke TRAS osv. Den er bare litt svekket. Hmm...