Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
04-05-09, 21:20 #6
Sv: Overdosert - Hva gjør jeg?
Jeg har egentlig noe dårlig erfaring med mine legebesøk - likevel prøver jeg å holde døren åpen for en fagperson, og det er ikke meningen å støte disse med det jeg skriver.
Hypothyreose er jo ikke en endelig diagnose. Det er mye som kan være årsaken til hypothyreose.
En kan like gjerne si lavt stoffskifte. Det forstår folk (noen iallfall).
Feks. Lumbago betyr vond rygg, hva er best å bruke ?
Thyroiditt er en diagnose. Da vet man at kjertelen er betent. (-itt)
-oser er sekkebetegnelser.
Osteoperose = beingrinda er porøs - ikke et ord om årsak. Osv.
Jeg har ikke annen "diagnose" enn hypothyreose.
Etter det jeg har klart å klore til meg av info på nettet, ville jeg ikke satt igang behandling på meg selv. Ikke på den sparsomme info som da forelå.
Jeg hadde ikke antistoffer - noe annet kunne`altså være galt, fordi kjertelen var ikke syk.
Og det er jo det dette dreier seg om : er kjertelen (døds)syk eller er den det ikke.
OG - behandlingen var heller ikke vellykket. Likevel fortsatte man i 16år med små opp og nedjusterniger på Levaxindosen. 16 år med tro på Levaxinets vidunderkur - det nærmer seg religion.......
Jeg sier iallfall til alle : Forlang at behandlingen skal virke !
Vel vitende om at tilførsel av stoffskiftehormoner til en som har for lite av det alltid vil føles bra . Selvfølgelig vil det det !
Deri ligger det en fare - det er ikke sikkert at dette er så bra likevel - ikke sikkert at det er en kurativ behandling. Det kan finnes løsninger som vil restituere kjertelens evne til å produsere.
Det kan bli et substitutt - de kunstige kan ta over for dine egenproduserte i en vanskelig tid for kroppen.
Anti-TPO er jo trygg på verdier over 100 - da vet man hvor det bærer.
Det kan gå hardt på hypokonderstempelet, men ikke vær redd for det. Det sier mer om legen som setter den, enn om deg !
Stå på å forlang resultater !
Så kan man jo si at det er spesiellt ikke å ha antistoffer, når 90% av de som er behandlingstrengende har det.
Og de 10 resterende % må du dele med en masse sjeldne tilstander.
Jeg skal ikke gi meg ut i fordelingen der, men lavt stoffskifte uten antistoffer ville jeg ikke godtatt annet enn en kortvarig prøvebehandling med 25µg/dag.
Og først etter svært inngående utredning.
Jeg har ingen visshet i at behandlingen som ble igangsatt virkelig var nødvendig, og det får jeg heller aldri. Det kunne jo vært andre muligheter - som ikke ble undersøkt. Man tok en "shortcut" og stolte på at Levaxin ville gi resaultater etterhvert.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Er jeg overdosert? Jeg prøver å bli gravid.
Av lillevenn1 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 30Siste melding: 04-05-09, 07:53 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29

Svar med sitat
Bokmerker