Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
01-05-09, 13:09 #2
Sv: Skal starte på diett, noen som vill være med?
Jeg kan godt heie på deg, Carro!
Jeg er ikke noe diettmenneske, men forsøker å leve sunt, med utskeielser av og til.
Jeg kjenner en som gikk ned over 30 kg på et år. Hans infallsvinkel var havregryn, ekstra lett melk, mye proteiner, frukt som mellommåltider, mye grønnsaker, kjøtt og fisk.
Han kuttet ut brus, snaks og søtsaker, ikke noe yoghurt med sukker, bort med fete sauser.
Så økte han sykkelturer og treningsintervaller.
Hans "regel" er at for å gå ned må du forbrenne mer energi enn du tar til deg. Og dette gjelder vel uansett om du velger lavkarbo eller noe annet av dietter.
Og brenne energi er aktivitet. Og mye er aktivitet! Lett å glemme at å gå (ikke bil!) til butikken 5-10 min unna er en aktivitet. Det utakknemlige husarbeidet er en aktivitet! Å luke og klippe greiner og klippe gress er en aktivitet. Det finnes jo en del tabeller for hvor høyt du må opp i puls for å begynne å brenne energi. For meg tror jeg det er ca 116-120 slag i minuttet. Og det er jo ikke så veldig høyt! Det skal ikke så fryktelig mye aktivitet for å komme opp i høy nok puls til å forbrenne energi. Det er verre når vi skal trene hjertepumpa! Da kjenner vi det svir litt!
Jeg kjøpte pulsklokke for noen år siden. Synes den er en veldig motiverende treningspartner når jeg kan se at jeg får bedre kondisjon og holder ut lengre!
For deg som har hunder er det jo flott! De må ha mosjon. Så da får du forbrent energi samtidig.
Så er det stoffskifte oppe i det hele. Men ikke gi opp selv om det går langsomt! Jeg tror det finnes mange veier til målet.
Kanskje kan det være en støtte i å lage en liten dagbok (mandag 5 km gange høyt tempo, 1 times hagearbeid, utskeielse 1 is. Tirsdag styrketrening 1 time, utskeielse en bit eplekake. Gått ned 0,5 kg! For eksempel). Da er det kanskje lettere å se årsak og virkning?
Lykke til Carro!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Jeg har fått testet min datter for evt. lavt stoffskifte.
Av Aurora Sophie i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 13Siste melding: 29-04-08, 22:37 -
Bekymret for om mine jenter arver min hypo. Hva skal jeg være obs på?
Av mokki i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 3Siste melding: 21-01-08, 11:33 -
Hva skal være høyt i prøvesvar?
Av anitab i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 11:12 -
Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
Av grynet i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 18-08-06, 22:21

Svar med sitat
Bokmerker