Viser søkeresultater 1 til 9 av 9

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Kan jeg ha lavt stoffskifte?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Sprekker i munnvikene.
    Eller om det på fint er : rhagade cheilitis
    Så sier kjerringråd : Spis gulrøtter !
    Men så enkelt er det ikke allltid. Det er flere årsaker til dette enn mangler ved næringsbalansen. Soppsykdommer og virus er også nevnt.
    Gulerødder = betacaroten = forstadie til A-vitamin. Overdosering med A-vitamin kan netop også give revner i mundvige. Man kan få tilført overdosis af A-vitamin, hvis man spiser masser af levermad, leverpostej, rigtig mange æg eller et langvarigt megahøjdose A-vitamintilskud osv.

Revner i mundvigene er også et typisk symptom på mangel på vitamin B2 (riboflavin). Andre symptomer på B2-mangel er brænden og irritation i øjnene, øget lysfølsomhed, irritation i tungen, grå stær, fedtet og mat hår, eksem eller hudbetændelse, skøre negle og revner i læberne (ikke nødvendigvis alle symptomer på en gang).

Det er min erfaring, at hvor der mangler B2, står det heller ikke for godt med andre B-vitaminer. Det ville derfor ikke skade, først at forsøge med et samlet tilskud af alle B-vitaminer (findes nok som et kombi-præparat) tillige med en god multivitaminpille for bedre udnyttelse - og se om det ikke vil hjælpe i løbet af 2-3 uger. Hjælper det ikke, er det nok en svampeinfektion (sopp?).
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er riktig Anisa - i Norge vasker noen av oss med svamp og spiser sopp
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Når du har problemer med å takle stress, så kan det også være adrenalin fatigue ( binyretretthet) inn i bildet i tillegg til lav stoffskifte.
    Kjenner meg ellers igjen i symptomene du beskriver. I tillegg til at jeg frøs og svettet om hverandre så lå jeg også våken i timesvis hver natt og var dødssliten om morgenen.
    Lykke til- og ikke gi deg.
    Du syter ikke, husk problemene blir ikke lettere - de forsvinner ikke av seg selv - du må komme i gang med rett behandling før ting kan bli mer normalt igjen.

Lignende tråder

1. Sterk mistanke om at jeg har utviklet lavt stoffskifte
    Av Maja i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 71
    Siste melding: 28-04-12, 10:29
  2. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  3. lavt stoffskifte
    Av snooze i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 28
    Siste melding: 03-11-06, 09:39
  4. Svar: 13
    Siste melding: 27-10-06, 20:28
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn