Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
26-04-09, 12:57 #7
Hei Carro,
Kan bare si en ting FANTASTISK !!! Helt fantastisk ! Jeg har tatt min ashwagandha i nesten 4 uker nå, og mye har skjedd i den korte tiden.
Jeg vet nå med sikkerhet at hevelsen i ansiktet , nakken og halsen min også var knyttet opp mot Cushing syndrome - og ikke bare lav stoffskifte. ( legen hadde mistanke til cushing i starten, men så var da "spyttprøvene så fine også - så de ville ikke høre noe mer snakk om det.- typisk !!)
Jeg hadde mistanke til det hele tiden. Min nye lege satte meg på en 10 dagers kur med prednisolon sist høst, og jeg ble 50 ganger verre av det. Før prednisolon- kuren ( hydrokortisol ) var jeg mest hoven på høyre side, prednisolon påvirket at jeg fikk vanvittige smerter på venstre siden av halsen / nakken og så svulmet jeg opp på vesntre side også.
Da jeg startet med Armour, så gikk hevelsen rundt øyene tilbake, jeg ble mindre "pløsete i ansikt "- men halsen / nakken var like ille - og jeg våget ikke å ta mer enn 1 grain, for da fikk jeg masse gamle symptomer ( som svimmelhet, etc ) tilbake.
Jeg leste i boken "Adrenalin fatigue" om ashwagandha, hadde aldri før hørt om den. Det sies at ashwagandha balanserer binyrehormonene - uansett om det er snakk om for mye eller for lite kortisol. For mye trodde jeg ikke jeg kunne ha, ellers hadde jeg vel ikke reagert så voldsomt negativ på prednisolon.
jeg fant ashwagandha på websiden http://www.supersmart.com - og jeg bestillte der. jeg syntes det var enklere å besttille fra et EU-land -fordi det er mye mer om og med med det norske tollvesenet om man bestiller slike varer fra USA. Jeg våget bare å bestille en boks om gangen, var redd for at det ellers kunne bli stoppet i tollen. Det tok vel 3 uker før jeg endelig fikk min ashwagandha. Etter knapp en ukes bruk var jeg til legen min igjen - og han måpte da han så meg, så utbrøt han du ser fantastisk ut - jeg ser forskjellen -hva har du gjort nå ? jeg fortalte han sannheten som den er.
han tror helt og fullt på meg nå, men han vil overvåke det hele med å ta nye blodprøver hver gang jeg er der. Greit nok for meg.
Jeg har mye mer energi, kjenner at kroppen begynner å våkne igjen. Takket være Ashwagandha kan jeg nå også øke på med Armour - og føler at det endelig går riktig vei.
jeg har også fått mer armhuler igjen ( de var helt borte en stund - og jeg klarer å svette igjen under armen, så avgiftningen kommer i gang igjen ). - jeg skal ta i bruk flere urter, vitaminer og enzymer for å rense ut mage / tarm / lever / nyre / lymfsystem fordi de har også lidd mye under ekstrem vanskøtelse da jeg gikk i så lang tid uten behandling fordi legene ikke har noe kunnskap om noe som er så viktig og skjebnesvanger for vår helse - og jeg var nødt til å finne ut av problemene selv.
Jeg har anbefalt ashwagandha videre til flere medlemmer i min familie som har samme plager- og alle sier de føler energien som kommer tilbake . De merker forandring etter få dagers bruk, slik jeg også gjorde.
Jeg er evig glad og takknemlig at jeg fant bøkene fra USA, slik jeg ble i stand å hjelpe meg selv.
Var inne på tanken selv å bestille ashwagandha frø fra Sverige, men jeg tror ikke at klima våres her vil skape samme gode vilkår for planten - og dette kan gå utover kvaliteten, men det blir sikkert en vakker plante.
Lykke til med bestillingen ! Men tenk på, om du kan kjøpe produkter i EU-land blir det mindre bråk av. Pakken min kom i postkassen stemplet tollfritt. ( prisen var under kr. 200)
Hei Anisa
Kan tenke meg at NOW- food produktene er bedre enn det vi får kjøpt her eller i andre EU-land, men jeg har jobbet lenge med alternativ / komplementær medisin og jeg vet hvor komplisert Norge er når det gjelder å få inn produkter fra utlandet - og da især USA.
Jeg ser at Now - food Ashwagandha er rimeligere og inneholder prosentmessig mer rene withanoider enn Ashwagandha fra Supersmart.
USA here I come ! hehe. Skal dit i løpet av året også.
Norge er ikke med i EU- det er faktisk en lov som sier at Norge ikke får kreve toll for produkter som kommer fra EU. Likevel tar de "tollgebyr " for slike produkter. Vi har slitt med det i mange år da vi importerte div . midler fra Tyskland. Så her er det mye som er firkantet. Man kan riskere at de sender produktet tilbake, om kjøper har betalt for de eller ikke, det interesserer ikke norske tollmyndigheter. Så, jeg tror ikke de er en pytt bedre enn danskene slik du beskriver dem. Det er akkurat det samme her.
Det tok mer enn 3 uker for min Ashwagandha sendt fra Luxembourg til Norge.
jeg vet , pakken lå på tollvesenets hyller - dette tar tid.
Jeg vet, jeg skal handle inn mye for meg selv i sommermånedene. Man må bruke muligheten om man reiser til utlandet. Ingen kan nekte meg da å kjøpe for eget behov.
Lignende tråder
-
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 25-09-11, 20:28 -
"Binyretrøtthet" av James L. Wilson
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 5Siste melding: 29-06-09, 13:16 -
Levaxin, Armour, binyretrøtthet
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 28-05-09, 00:07

Bokmerker