Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
-
21-04-09, 12:09 #11
Sv: Trenger ny fastlege i Bergen
De videresender normalt journalen, men kan ikke gjøre det uten ditt samtykke.
Noen vil ikke sende videre, men de kan ikke nekte deg utskrift av egen journal.
Noen krever også betalt for jobben.
Så er det ikke alltid så lurt å vidresende legens antegninger hvis man har vært misfornøyd.
Det kan jo tenkes at den nye legen stoler vel mye på det som står der......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-04-09, 12:13 #12
-
21-04-09, 12:44 #13
Hei!
Fant denne linken som kanskje kan være til hjelp:
http://www.hallsetlegesenter.no/inde...d=38&Itemid=59
"Der står det bl.a:
Det er viktig at din nye lege får din gamle journal. Det er kun du som kan be om utlevering av journalen. Vi har laget et fint skjema som du kan printe ut og fylle inn personalia i, deretter sender du det til din gamle lege slik at han/hun kan sende journalen hit. Skjemaet finner du her.
Likeledes har vi laget et skjema som du kan fylle ut og levere her hvis du vil ha overført din journal fra oss til en annen lege. Fyll ut skjemaet og lever her. Skjemaet finner du her.
Overføring av journal koster kr 85 + porto. "
Nå gjelder jo dette et spesifikt legesenter men man kan jo tenke seg at lignende pris gjelder andre steder. Kanskje det til og med går ann å bruke skjemaet som ligger der som utgangspunkt når du ringer eller sender brev/mail til ditt legekontor.
Fant også denne linken: http://www.legeforeningen.no/id/76245.0
Her nevnes det 70 kr.
"Fastlegen har rett til å kreve et gebyr på kr. 70,- av pasienten til dekning av kostnadene ved overføringen. "
Har sett litt rundt på nettet og det ser ut som om folk har betalt mellom 70 og 150 kr.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
21-04-09, 13:15 #14
Oi! Tuuusen takk Carro

Perfekt!!! Da kan jeg bare vente på brev fra fastlegeordningen om at jeg har fått registrert ny lege og så bruker jeg dette flotte skjemaet for å flytte journalen. Er vel bare å endre navnene
Kjempeflott! Nå virker alt mye mere oversiktlig. Håper den nye legen er noenlunde oppegående *grøss*
Stor takkeklemmNy og forvirret hypo...
Maikas dagbok
-
21-04-09, 13:54 #15
Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
-
21-04-09, 13:58 #16
-
21-04-09, 18:02 #17
Hei maika

Jeg drister meg til å komme med et forslag til: hadde jeg vært deg hadde jeg bedt legekontoret om å sende journalen hjem til meg - med tanke på hvor lite samarbeidsvillig den gamle legen din har vært. Da har du mulighet til å se på den i fred og ro og vurdere om det er hensiktsmessig for deg å bringe den videre til den nye legen. Da er det fort gjort - som det sies i en tidligere post - at den nye legen blir "farget" av journalen.
Jeg tror ikke det er noen høy pris for dette, den som har gitt deg tips om opp mot 150 kroner er nok i den rette gaten for å si det slik.
Jeg ønsker deg i alle fall lykke til med den nye legen.
-
21-04-09, 19:46 #18
Det som er så synd med bytte av fastleger, er at en ikke kan velge fritt, en kan bare velge blant de legene som har ledig kapasitet. Og det er kun et mindretall som har det (ihvertfall er det slik i Oslo). De gode er som regel fullbooket. Så vidt jeg har skjønt, nytter det ikke å stille seg på venteliste, en må bare følge med og vente til det blir ledig. Fikk tips om en lege som var god, men vedkommende hadde selvsagt fullt med pasienter. Da er man like langt...
-
21-04-09, 19:51 #19
-
21-04-09, 19:57 #20
Tro neppe legen hadde gått med på det, og noen kamp orker jeg ikke..
Har bestemt meg for å skrive om hva jeg har opplevd til den nye legen - så får jeg håpe hun kan sette det i forbindelse med den forige journalen slik at hun kan se hva jeg har blitt utsatt for... Uansett hva som står der så vil det vise at legen ikke foretok undersøkelser hun burde gjordt...
En annen ting er at jeg kun har tyroxin for tre uker.. Og må vente på brev fra nav før jeg kan bestille time hos nye lege (leste jeg) Hvordan kan jeg da få tak i tyroxin? Jeg får neppe det på legevakten?! Og ny lege kan vel ikke skrive det ut før hun har sett nåværende journal eller tatt nye blodprøver..
Kanskje jeg er i "diiip sh*tt" nå... Jeg nekter å sette mine bein på kontoret hos den gamle legen... *grøss*Ny og forvirret hypo...
Maikas dagbok
Lignende tråder
-
Bergen
Av maika i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 20-03-09, 18:22 -
Tips om fastlege i Bergen som har erfaring med stoffskifte?
Av elric i forumet Hos legenSvar: 3Siste melding: 16-09-08, 09:22 -
Bergen
Av Titti i forumet Graves sykdomSvar: 3Siste melding: 26-06-08, 22:22 -
Bergen
Av MizzyCat i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 10-01-08, 22:37 -
Lege i Bergen
Av mohaienne i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 09-10-07, 14:28
Svar med sitat

Bokmerker