Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Hybrid View
-
16-04-09, 20:03 #1
Sv: HJELP, hva er det som skjer???
Hei Maika!
Kanskje du har noen venner som har en lege som er snill og forståelsesfull? Eller kanskje du kan kontakte Norsk Thyreoideaforbund i Bergen, og spørre? de sier vel at de ikke skal og kan anbefale leger. Men om du sier til en av dem, hvilken lege bruker du? Og vedkommende svarer med et navn? Jeg har et par venner i Bergen. men de har ikke hypotyreose eller legeskrekk. Så for dem er kanskje de fleste leger ok? det er jo ofte sånn at er du lite syk og ikke har hatt dårlige opplevelser, så er de fleste leger helt greie. men når du har vonde opplevelser bak deg, så er det så viktig å få lov til å bli sett som den du er.
Jeg brukte nærmere tyve år på å finne min lege. Han er ikke alltid på bølgelengde med meg. men jeg kan bli sint, jeg kan si ting til ham. Og han tåler det. Men han er flink til å henvise. Da jeg sa jeg ville ha Armour skrev han ut henvisning til endokrinolog med en gang, for han ville ikke ha noe med Armour å gjøre, han visste ikke noe om det. Og han har stor forståelse for at jeg har legeskrekk (det er veldig mye bedre nå, før var det sånn at jeg ville heller dø enn å gjennomgå en operasjon).
Han sa til meg at det jeg opplevde som barn med kreft på sykehus, det kan sammenliknes med mennesker som har sittet i konsentrasjonsleir. For meg var det veldig godt å få en bekreftelse på at det sorte, smertefulle hullet fra den gang ble sett, og ikke bare bagatellisert og hver gang du e ri kontakt med en lege få høre at "dette er ikke noe grue seg til". og få lov til å si til meg selv at for meg, som var et lite barn, så var det faktisk samme opplevelse som et voksent menneske som sitter innesperret og blir torturert i en konsentrasjonsleir. Få lov til å sette navn på det den smertefulle opplevelsen fra den gang er.
Så jeg forstår veldig godt at du vil bytte. og ikke er konfortabel med den du har.
jeg har lest en del av det du har skrevet, og ser at du også som voksen har opplevd mye som kanskje kan betegnes som overgrep.
I Oslo har man Balderklinikken, privat og dyr. Hvordan legene er der, aner jeg ikke.
Hva som finnes av private klinikker i bergen, vet jeg ikke.
med å skrive, mente jeg at i stedet for å nok en gang oppleve at legen ikke vil gi deg blodprøvesvar, så slipper du den vonde følelsen når du sitter der. og kan prøve å la brevet gjøre jobben for deg. Om du ikke får respons på brevet, ville jeg kanskje skrevet et brev til pasientombudet og forklart saken.
Lykke til maika. Fortsett å lete. Ikke la noen tråkke på deg!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-04-09, 09:25 #2
Sv: HJELP, hva er det som skjer???
Hei!
Veldig trist å høre om den behandlingen du har fått...
Legen din virker ikke noe særlig, prøv å bytt så fort som mulig.
Du fortjener så mye bedre enn den behandlingen du har fått, legen får jo betalt for å behandle pasientene sine - du er jo en kunde der, altså har du krav på å få ordentlig behandling og hyggelig service. Det er tøfft nok å være syk om man ikke skal bli dålig behandlet i tillegg.
Jeg ble forresten diagnostisert med både depresjon, utbrenthet og generalisert angstlidelse før det viste seg at hypothyreose var skurken...
Du vet kanske dette fra før, men om du går inn på NAV sin hjemmeside (www.nav.no) , og så på Helsetjenester - min fastlege. Så kan du bytte der med et tastetrykk!
Jeg gjorde i hvertfall det, jeg hadde en lege som ikke tok meg seriøst og jeg er heller ikke glad i å ringe rundt etc. så jeg gikk inn på nettet og tok sjansen på en av legene som hadde ledige plasser. Var mye heldigere med denne legen. Man kan bytte slik 2 ganger pr. år så det går jo ann å prøve. Du tenger det kodekortet som heter "min Id" som alle har fått fra skatteetaten (?) for å logge inn + personnr. ditt.
Det er i hvertfall en mulighet jeg ville opplyse deg om.Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!
Lignende tråder
-
Fikk vite for tre dager siden att jeg har lavt stoffskifte
Av Mari82 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 62Siste melding: 27-03-08, 18:59 -
Dårlige dager med lavt stoffskifte
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 81Siste melding: 09-08-06, 19:55 -
HVA SKJER?
Av madonna i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 01-06-06, 13:21 -
hva skjer?
Av ung mor i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 12Siste melding: 27-04-05, 22:34

Svar med sitat
Bokmerker